اخبار استان ها

از آب و هوای خراسان رضوی و مشهد در روزهای پایانی هفته چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان‌رضوی و به نقل از اداره کل هواشناسی استان، آذر رضایی‌پور، امروز_ پنجشنبه یازدهم مرداد_ اظهار کرد: آسمان شمال و شمال‌غرب استان از عصر امروز ابری می‌شود و با افزایش رطوبت هوا شاهد وقوع بارش‌های پراکنده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: ابرناکی آسمان به دلیل شدت گرفتن وزش باد در نواحی غربی خراسان‌رضوی است و فعالیت جریانات کم فشار را در پی دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ابرناکی نیمه شمالی خراسان‌رضوی وقوع بارش‌های پراکنده در این مناطق را موجب خواهد شد، بروز روان آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: وزش باد توأم با گرد و خاک نیز از دیگر پدیده‌های استان است که از عصر امروز نوار شرقی خراسان رضوی را فرا خواهد گرفت.

رضایی‌پور خاطر نشان کرد: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس و بردسکن با ۳۹ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق خراسان رضوی بوده‌اند و مشهد نیز نوسانات دمایی ۲۴ تا ۳۶ درجه را به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه هوای گرم تا اوایل هفته آینده در خراسان‌رضوی ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: دمای کنونی مشهد ۳۱ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلان‌شهر امروز بین ۲۴ تا ۳۷ درجه در نوسان خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا