شهر و جامعهعناوین اخبار

از برگزاری ویژه برنامه ولادت حضرت علی(ع) در بقاع متبرکه شهرستان نطنزتا وقف جدید در فریدن اصفهان

 

همزمان با سالروز میلاد امیر المومنین علی(ع) ویژه برنامه هایی در جوار بقاع متبرکه شهرستان نطنز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ۱۳ رجب و ولادت با سعادت حضرت علی(ع) ویژه برنامه های متنوع و متعددی در بقاع متبرکه نطنز برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ویژه برنامه ولادت امام علی (ع) در جوار حرم مطهر امامزاده ایوب (ع) کمجان _ سلطان حسین (ع) ابیازن _ عبدالله (ع) نطنز برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: همچنین در هفته ای که گذشت مراسم غبار روبی و عطرافشانی از حرم مطهر امامزاده ایوب (ع) روستای کمجان _ امامزاده سلیمان (ع) روستای بیدهند _ سید جلال الدین مهدی (ع) روستای تکیه سادات نیز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه بیان کرد: مراسم قرائت زیارت عاشورا نیز در جوار گلزار شهدای امامزاده رقیه خاتون(س) به مناسبت ماه رجب برگزار گردید.

مراسم غبار روبی حرم مطهر امامزاده احمد بن موسی مبرقع(ع) کاشان برگزار شد

همزمان با میلاد امام جواد«ع» مراسم غبار روبی حرم مطهر امامزاده احمد بن موسی مبرقع(ع) کاشان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: همزمان با میلاد امام جواد«ع» مراسم غبار روبی حرم مطهر امامزاده احمد بن موسی مبرقع(ع) کاشان نوه بلافصل امام جواد(ع) برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم در فضای معنوی و با حضور جمعی از علما و روحانیت، بویژه حضرت آیت الله موسوی امام جمعه آران و بیدگل،حجت الاسلام والمسلمین بنی هاشمی و جمعی از خدمتگزاران هیئت احمدی کاشان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: همچنین این مراسم همراه با مناجات و مدیحه سرائی حاج محسن افشاری از مداحان اهل بیت(ع) انجام گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه بیان کرد: نسب این امام زاده بزرگوار طبق عقیده بزرگان و معتمدین اهل محل به حضرت امام جواد (علیه السلام) می رسد و حرم مطهر ایشان در خیابان علوی واقع در شهر کاشان جنب خانه تاریخی طباطبائیها قرار دارد.

ثبت یک وقف جدید برای خیریه ام ابیها در فریدن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در همین ارتباط  اظهار داشت: توسط یک واقف نیک اندیش هفتمین وقف جدید در سال ۹۵ برای خیریه ام ابیها در فریدن به ثبت رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: این وقف یک قطعه  زمین است که به مساحت ۲۴۸ متر مربع می باشد و در شهر رزوه واقع شده که این وقف جدید توسط واقف نیک اندیش اسداله صالحی به ثبت رسیده است.

ایشان در ادامه افزود: این وقف جدید جهت احداث ساختمان خیریه ام ابیها به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ثبت شده است.

فرشید هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: اداره اوقاف وا مور خیریه فریدن توانسته با تبلیغات گسترده در سطح شهرستان مردم این شهرستان را به سمت وقف های جدید دعوت نماید بطوری که باتوجه به اینکه یک ماه بیشتر از سال۱۳۹۵ نمی گذرد شاهد ثبت هفتمین وقف درسال جدید می باشیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که سهمیه وقفهای شهرستان فریدن در سال گذشته هشت وقف بوده و ما توانسته ایم با یاری خداوند و همکاری مردم خون گرم و مومن شهرستان فریدن ۲۳ وقف جدید را به ثبت برسانیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه عنوان کرد: در یکماه اول سالجاری به سهمیه تعیین شده سال گذشته خود (سهمیه سال گذشته هشت وقف جدید) با یک وقف کمتر برسیم که انشاء ا… همچون سال گذشته با سعی و تلاش همکاران به دنبال ثبت وقفهای بیشتر و با توجه به نیازهای  روز جامعه خواهیم بود.

فرشید هاشمی در ادامه بیان کرد: امیدوارم که در سال ۹۵ که توسط مقام معظم رهبری(دامت برکات) به نام سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل مزین شده است بتوانیم با ثبت وقف های بیشتر فرهنگ و سنت حسنه وقف که از مصادیق اقتصاد مقاومتی می باشد را محقق نماییم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا