اخبار استان ها

استفاده از شیوه «نانو حباب»، میزان پرورش ماهی در کرمانشاه را ۲ برابر می‌کند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، حسین حسینی امروز _ دوشنبه بیست و هشتم خرداد _ در سفر به استان کرمانشاه از طرح‌های آبزی پروری در شهرستان‌های دالاهو، قصرشیرین، پاوه و جوانرود در جمع سرمایه‌گذاران طرح‌های پرورش ماهی منطقه کلاران دشه شهرستان پاوه اظهار کرد: طرح پرورش ماهی کلاران دشه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پرورش ماهیان سردابی استان کرمانشاه است که پیش بینی می‌شود در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح که از نوع استخرهای جدید هشت وجهی است بیش از ۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که ۴۰ میلیارد تومان آن را بخش خصوصی و مابقی تسهیلات است.

رئیس سازمان شیلات کشور بر لزوم توجه به مشکلات طرح‌های پرورش ماهی در این منطقه تاکید کرد و گفت: با اتمام کار احداث و بهره برداری از آن این مزارع سالانه قادر خواهند بود ۸۰۰ تن ماهیان سرد آبی را تولید و روانه بازار کنند.

وی یکی از ویژگی‌های مزرعه کلاران دشه را زنجیره تولید در این مزرعه، شامل مرکز تکثیر، بچه ماهی و پرورش آن دانست و یادآور شد: با اجرای طرح‌های مکانیزاسیون و استفاده از نانو حباب می‌توان تولید را در مزارع این منطقه به بیش از هزار و ۵۰۰ تن هم افزایش داد.

حسینی افزود: با توجه به نزدیکی به مرز اقلیم کردستان عراق و از سویی دیگر گردشگری بودن منطقه اورامانات تولید آبزیان از اهمیت زیادی در این منطقه برخوردار است زیرا علاوه بر تأمین نیاز این منطقه می‌توان قسمتی از آن را نیز به اقلیم صادر کرد.

وی یادآور شد: در این راستا این سازمان آماده است کمک‌های فنی اعتباری، ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز پرورش آبزیان و آموزش به فعالان این حوزه برای تولید به صورت مدرن و دانش بنیان را به تولیدکنندگان این حوزه ارائه دهد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا