اخبار استان ها

اصفهان برای دعای عرفه کجا برویم؟/برگزاری نماز عید قربان در مصلای نصف جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، مراسم پر فیض دعای عرفه در نقاط مختلف کلانشهر اصفهان از ساعت ۱۶ برگزار می شود، در این راستا این مراسم در گلستان شهدای شهر اصفهان از ساعت ۱۶ با سخنرانی آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی برگزار و در جوار قطعه ایثارگران و مزار شهدای گمنام آرامستان باغ رضوان با سخنرانی حجت الاسلام دانشمند همراه خواهد بود.

در همین راستا سرویس‌دهی به آرامستان باغ رضوان با ۱۵ دستگاه اتوبوس از ساعت ۱۴ امروز در حال انجام است که دو دستگاه اتوبوس از مسیر قائمیه، بلوار کشاورز و میدان آزادی و اتوبوس دیگر از کوی راه حق به سمت آرامستان حرکت می‌کند، همچنین ۱۲ دستگاه اتوبوس از پایانه باقوشخانه و خیابان جی شهروندان را به سمت آرامستان منتقل می‌کنند.

آستان مقدس زینب بنت موسی بن جعفر (ع)، امامزاده شاه میر حمزه در چهارراه عسگریه، تکیه علامه خوانساری تخت فولاد، مسجد رکن الملک خیابان فیض، مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه صنعتی اصفهان و مسجد قبا خیابان شیخ طوسی غربی نیز میزبان مردم اصفهان برای روز عرفه خواهند بود.

همچنین برای دومین سال متوالی دعای عرفه در عرصه ناژوان نیز با پیش‌بینی افزایش استقبال شهروندان از برگزاری این مراسم نسبت به سال گذشته، برگزار می شود و پارکینگ حدفاصل باغ پرندگان و باغ نورانی گل رز در مجاورت پل نصر برای استفاده شهروندانی که با خودرو شخصی از خیابان‌های آتشگاه، میرزاطاهر، آب و محیط‌بان و از حاشیه شمال و شمال غرب ناژوان در مراسم شرکت می‌کنند، پیش‌بینی شده است.

شهروندانی که از حاشیه جنوب و جنوب غرب ناژوان، خیابان‌های قائمیه، دستگرد، باغ فردوس و میدان سهروردی در مراسم حضور خواهند یافت نیز می‌توانند از پارکینگ‌های شماره سه ناژوان واقع در میدان نصر و پارکینگ شماره چهار مقابل سر در آکواریوم استفاده کنند.

شهروندانی که با موتور سیکلت در مراسم حضور می‌یابند نیز می‌توانند از پارکینگ حاشیه‌ای پیش‌بینی شده در خیابان الفت حدفاصل میدان نصر تا قبل از سر در آکواریوم ناژوان استفاده کنند.

امسال نیز همچون سال های گذشته مراسم دعای عرفه از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان و از ساعت ۱۵ در مسجد شهدای صفه در کوه صفه اصفهان با سخنرانی حجت الاسلام مجید خانی و مداحی برگزار می‌شود.

همچنین بنا به اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان فردا دوشنبه مطابق با دهم ذی‌الحجه، نماز عید سعید قربان، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی از ساعت ۶ اقامه خواهد شد.

درهای مصلای امام خمینی (ره) اصفهان از ساعت ۵ صبح به روی نمازگزاران باز خواهد بود.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا