اخبار استان ها

اصلاح و مدیریت مصرف انرژی نیازمند بازنگری اساسی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، یوسف نوری صبح امروز_دوشنبه سی‌ام مهر_ در جلسه مدیریت بحران استان با بیان اینکه در کنار نظارت همه‌جانبه از عرصه‌های کشاورزی و طبیعی، اجرای عملیات آبخوان‌داری، آبخیزداری، حفظ حریم و لایروبی رودخانه‌ها و کشاورزی پیشرفته از مهم‌ترین مأموریت‌های مسئولان استان است، اظهار کرد: اهتمام نداشتن در اجرای طرح‌های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران در گذشته آسیب‌زا بوده است.

وی پیشگیری حوادث طبیعی را از مهم‌ترین مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی استان دانست و افزود: شرایط اقلیمی مازندران با توجه به طبیعت آن نیازمند مراقبت‌های ویژه با اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه این استان در مصرف بهینه انرژی همچنان نیازمند برنامه‌های علمی و فرهنگی و تبلیغی است، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی در مازندران نیازمند بازنگری اساسی است.

نوری در ادامه با اشاره به چند ماده از برنامه‌های هفتم توسعه در راستای اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: فرسایش خاک به عنوان یک مشکل اساسی در استان طبق برنامه هفتم توسعه باید تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: تجهیز و نوسازی اراضی و اجرای آبخیزداری، کاهش بحران‌های ناشی از باد شدید که در سوادکوه مازندران تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و طرح جامع پیشگیری با اولویت سیلاب از دیگر تکالیف مهم دستگاه‌های اجرایی تاکید شده در برنامه هفتم است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر برای جبران ناترازی در مازندران مورد تاکید است، یادآور شد: قوانین و مقررات در همه بخش‌ها در برنامه‌های هفتم توسعه وجود دارد، بنابراین استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از حوادث طبیعی و غیرمترقبه ضروری است.

نوری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری استادان دانشگاه نسبت به به‌کارگیری هوش مصنوعی اقدام عملی کنند، افزود: امروز باید کارهای اساسی انجام بدهیم، یعنی با جمع‌آوری اطلاعات تحلیل‌های مختلف از طریق هوش مصنوعی ارائه کنیم.

وی با اشاره به پیشینه مازندران در مدیریت منابع آب که در تاریخ زبانزد است، بیان کرد: تحلیل تصاویر ماهواره‌ای آب و هوایی مازندران را باید به درستی، واقعی کنیم تا هشدارهای لازم را به تولیدکنندگان بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی بدهیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه علم و تجربه در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه استان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: باید از کارهای راهبردی غافل نشویم، امروز اگر با چالش‌های مختلف به ویژه در پسماند یا مسائل ناشی از حوادث غیرمترقبه مازندران مواجه هستیم، به دلیل بی‌توجهی به انجام برنامه‌ریزی در قالب طرح‌های راهبردی است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا