اخبار صنعت، معدن و تجارت

اعتبار صندوق پژوهش و فناوری البرز به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علیرضا باباخان امروز _دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱_ در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با بیان اینکه استان البرز علی رغم ظرفیت بسیار، از نظر زیرساخت‌های تجاری سازی دانش و علم ضعیف است، اظهار کرد: برای رفع بخشی از این مشکل، صندوق پژوهش و فناوری که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت دارد، از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: دریافت تسهیلات دغدغه اصلی شرکت‌های دانش بنیان است و صاحبان این شرکت‌ها به دنبال تسهیلاتی کم‌بهره و با طول بازپرداخت طولانی هستند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری البرز با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته این صندوق ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده است، گفت: این تسهیلات در قالب وام‌های خرد پرداخت شده و البته به شرکت‌ها از طریق از طریق صندوق نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری هم تسهیلات پرداخت می‌شود که در حوزه کاری ما نیست.

باباخان با اشاره به اینکه صدور ضمانت نامه یکی دیگر از دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: این شرکت‌ها هنگام انعقاد قرارداد پیمانکاری با ارگان یا دستگاه‌ها، باید ضمانت نامه بانکی ارائه کنند که اغلب سخت گیری زیادی در این حوزه اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سرمایه اصلی شرکت‌های دانش بنیان فکر و ایده است، اغلب در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای دریافت ضمانت نامه دچار مشکل می‌شوند به همین دلیل این صندوق در این حوزه ورود کرده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری البرز خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر در مجموع ۴۸۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت‌های فناوری صادر کرده است. در مدت مذکور در مجموع به ۲۲۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات و ضمانت نامه ارائه شده است.

باباخان با اشاره به افزایش سقف تسهیلات توضیح داد: قبلاً سقف تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومان بود ولی امروز به دو میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: البته این طور نیست که به همه شرکت‌ها دو میلیاردتومان پرداخت شود بلکه این تسهیلات بر اساس شرایط و ظرفیت شرک‌ها آن هم در دو یا سه مرحله پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری البرز با بیان اینکه این صندوق ۱۱ شتاب دهنده دارد، افزود: اگر هر یک از این شتاب دهنده‌ها ۱۰ کسب و کار راه اندازی کنند و در هر یک از این کسب و کارها ۱۰ نفر مشغول به کار باشند، این ظرفیت وجود دارد که سالانه بیش از هزار شغل ایجاد شود.

باباخان با بیان اینکه به دنبال افزایش سرمایه این صندوق هستیم، توضیح داد: هفته آینده سرمایه این صندوق از ۳۰ میلیارد تومان به ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند که با این اوصاف صندوق البرز جز معدود صندوق‌هایی در کشور می‌شود که سرمایه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان دارد. ۹۳ درصد سهام این صندوق خصوصی و هفت درصد هم دولتی است که همین شرایط افزایش بیشتر سرمایه را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه به زودی مجتمع سردار سلیمانی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این مجتمع زمینه فعالیت جوانانی را فراهم می‌کند که همت و سواد کار کردن دارند ولی تجربه، فضای فیزیکی و پول کافی برای شروع کار ندارند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا