اخبار استان ها

اعضای باند کلاهبرداران فضای مجازی در بانه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار علی آزادی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان بانه، مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک لینک آلوده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا بانه با اشراف اطلاعاتی و اقدامات هوشمندانه اعضای یک باند چهار نفره را در این خصوص شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اعضای این باند چهار نفره که در داخل استان و استان‌های همجوار اقدام به کلاهبرداری کرده بودند پس از هماهنگی با مراجع قضائی در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.

آزادی با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، ادامه داد: این باند با ارسال ۲۱ هزار پیامک جذاب و فریبنده خریدار بازار بانه که حاوی لینک آلوده حاوی آدرس‌های اینترنتی بوده از ۲۳۰۰ نفر اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این باند کلاهبردار ۳۰ عدد سیم‌کارت، ۴۰ دستگاه گوشی همراه، ۷۹ کارت بانکی، ۱۲۰ گرم طلاجات و یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال وجه نقد و چند رایانه و مودم کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه پلیس برابر قانون قاطعانه با مخلان آرامش مردم برخورد می‌کند، گفت: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا