اخبار استان ها

افتتاح بیش از ۵۰ طرح تولیدی کشاورزی در قزوین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در مراسمی با حضور مجتبی خیام‌نکویی، معاون وزیر و محمدمهدی قاسمی معاون سازمان تات و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی ۵۱ طرح تولیدی کشاورزی به صورت همزمان در استان قزوین افتتاح شدند.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به بهره‌برداری از این ۵۱ طرح تولیدی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۳۴ طرح در حوزه آب و خاک و امور زیربنایی، ۵ طرح تولیدات باغی و گلخانه‌ای، دو طرح تولیدات دامی، یک طرح شیلات و آبزی پروری، دو طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، یک طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و شش طرح امور عشایری است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال معادل ۴۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خودیاری هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌های کشاورزی ضمن بهره‌مندی ۱۶۱۹ خانوار؛ زمینه اشتغال برای ۲۳۵ نفر به صورت پایدار و ۴۳۵ نفر به صورت تثبیت اشتغال در استان فراهم می‌شود.

همچنین در ادامه سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی هم یک واحد تولیدکننده بذر هیبرید در اراضی بهجت آباد شهرستان آبیک افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

مهرزاد محصص مستشاری، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در مراسم افتتاح این کارخانه تولید بذر هیبریدی اظهار کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت شش هکتار در زمینه تولید بذور هیبرید بخش کشاورزی (سبزی و صیفی) فعالیت دارد که انواع بذور هیبرید شامل خیار و گوجه فرنگی تولید می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این واحد تولیدی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از محل آورده شخصی سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه فراهم شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین ادامه داد: این واحد تولیدی با بکارگیری نیروهای متخصص و با استفاده از دانش و تکنولوژی نوین سهم بسزایی در کاهش وابستگی به واردات بذور مورد نیاز دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا