اخبار استان ها

افتتاح سایت مسکن ملی گچساران با حضور وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، احمد وحیدی، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌ونهم خرداد_ وارد شهر گچساران شد.

بنا به گفته معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح پل چهارم بشار یاسوج و بهره‌برداری از ۱۳۸۸ واحد مسکن ملی در استان از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان است.

سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح سایت مسکن ملی در گچساران با حضور وزیر کشور، اظهار کرد: نخستین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در سایت باغ انار تکمیل شد و این واحدها به بهره‌برداری رسید.

وی با با بیان اینکه مجتمع مسکونی باغ انار در نزدیکی جاده سلامت شرکت نفت شهر دوگنبدان واقع شده‌است، افزود: این طرح با مشارکت مردم و ارائه تسهیلات انجام شد که از این میزان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آورده مردم و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سایت مسکونی که عملیات اجرایی آن در قالب طرح اقدام ملی آغاز شده بود با تدبیر مسئولان و قرار گرفتن زیرپوشش برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن روند پرشتابی گرفت به‌طوری پیشرفت فیزیکی این طرح دو برابر در این مدت افزایش پیدا کرد.

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه، گفت: عملیات ساخت بیش از دو هزار و ۷۵۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف گچساران در دست ساخت است.

وی افزود: ساخت بیش از ۸۶۴ واحد از این طرح نهضت ملی در قالب سایت شهید سلیمانی و ۱۶۰ واحد در قالب سایت جهاد کشاورزی در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در دست اجراست.

راستا تصریح کرد: همچنین بیش از یک هزار و ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانند خامی، خنگ بنار، جاده اسلام‌آباد، جاده پا زنان و کوی کارکنان دولت گچساران در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هفت سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که پنج سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال اجراست.

راستا با بیان اینکه این طرح‌ها به صورت مجتمع‌های ۱۲ ،۱۶ و ۲۰ واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در این شهرستان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا