اخبار استان ها

افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان/پیشگیری را جدی بگیرید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، پژمان عقدک با اشاره به شیوع بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا و آلرژی‌های مخصوص به این فصل اظهار کرد: سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا معمولاً علائم مشابه عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز خفیف، بدن ‌درد  جزو علائم مشترک این بیماری ها است و افراد از نظر روحی و روانی هم بی‌حال و آشفته می‌شوند..

وی با بیان اینکه حدود دو هفته است که این بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: روشهای پیشگیرانه در چنین شرایطی در جلوگیری از گسترش بیماری و ابتلا تاثیرگذار است، باید تا حد امکان از حضور در محیط‌های شلوغ و تجمعی خودداری شود و برای حضور در اتوبوس و مترو، مدرسه و محل کار که اجتناب ناپذیر است نکاتی را رعایت کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: رعایت فاصله با فرد بیمار یا استفاده از ماسک در محیط های شلوغ، تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه و سبزیجات و شستن مرتب دست ها توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری های ویروسی درمان خاصی ندارد و اگر علائم خفیف تا متوسط باشد نیازی به مراجعه به پزشک نیست، گفت:  همچنین فرد مبتلا بهتر است در یک اتاق ایزوله شده و از مراوده با دیگر افراد خانواده جلوگیری کند و در صورت حضور در فضای عمومی خانه، از ماسک استفاده کند تا افراد خانواده مبتلا به بیماری نشوند.

اهمیت استراحت برای پشت سر گذاشتن بیماری های فصلی

عقدک تصریح کرد:  استراحت برای پشت سر گذاشتن بیماری بسیار مهم است  و افراد تنها اگر علامت‌های جدی مانند تب بالا و سرفۀ شدید و تنگی نفس  داشت به پزشک مراجعه کند، همچنین اگر فردی علائم شدیدی یا بیماری زمینه‌ای مانند قلبی، ریوی و آسم دارد، باید مستقیم به پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به مفید بودن تزریق واکسن در نیمه دوم شهریورماه و نیمه اول مهرماه برای کودکان زیر پنج سال، افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، افرادی دارای بیماری های قلبی، عروقی، کبدی و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن گفت: حتی در  ماه های دیگر پاییز نیز می توان از این واکسن استفاده کرد تا از شدت یا ابتلا به بیماری کاسته شود.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا