اخبار استان ها

افزایش ۱۲ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان کرمانشاهی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، علی ملکشاهی امروز _شنبه نهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه چهارم استان کرمانشاه در تولید گندم، اظهار کرد: خرید تضمینی محصول از گندم کاران استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده و فعلاً ادامه دارد.

وی از افزایش ۱۲ درصدی خرید تا به امروز _شنبه نهم تیر_ به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: کرمانشاه جز استان‌های برتر در تولید گندم در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۳۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است، گفت: گندم‌های درم و معمولی چهار شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان خریداری شده بوده است.

وی درباره پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان گفت: مطالبات کشاورزان استان از طریق رایزنی از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حال پیگیری هستیم تا مطالبات را در زمان مناسب پرداخت کنیم.

ملکشاهی اضافه کرد: با توجه به اینکه خرید چهار استان برتر کشور در حوزه گرمسیری زودتر از کرمانشاه شروع شده؛ با اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۴۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و از آنجا که خرید ما به نسبت این چهار استان دیرتر شروع شده تا به امروز کمتر از چهار درصد مطالبات گندم کاران را پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خرید تضمینی سال گذشته ۸۰۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در سه بخش سیلوهای دولتی، خصوصی و مراکز تعاون روستایی، یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا