اخبار استان ها

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در یزد/ شورا شهرداری را به نهاد مدنی و اجتماعی تبدیل کرد

محمدمهدی نیکونژاد در گفتگویی در یزد، اظهار کرد: تا پنج دوره گذشته شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری به عنوان پیمانکار بزرگ عمرانی و خدماتی در سطح شهر شناخته می‌شد و صرف نظر از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در حوزه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری یزد به کار گرفته می‌شد و خدمات‌دهی می‌کرد.

وی با بیان اینکه تبدیل شهرداری یزد از پیمانکار عمرانی به یک نهاد مدنی و اجتماعی در دوره ششم شورای اسلامی محقق شد، افزود: در این دوره از شورا، شهرداری نه تنها به عنوان پیمانکار بزرگ عمرانی و خدماتی بلکه به عنوان نهاد مدنی و اجتماعی باید در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، محیط زیستی و سلامتی آماده ارائه خدمات باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد دلیل این ادعا را افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: این افزایش اعتبار در بخش فرهنگی به معنای افزایش پیدا نکردن اعتبارات عمرانی نیست بلکه به تناسب اعتباراتی که برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده در پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی نیز اعتبارات افزایش پیدا کرده است.

نیکونژاد اضافه کرد: سال گذشته، ۵۰۰ پروژه بزرگ و کوچک عمرانی در یزد تعریف شد؛ در کنار آن نیز ۷۶۵ پروژه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و گردشگری نیز در سطح شهر یزد انجام شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر پروژه بزرگ تقاطع زیرگذر میدان صاحب‌الزمان و دیگر پروژه‌های بزرگ عمرانی اجرا شد در کنار آن فعالیتی از جمله برگزاری یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات یزد نیز با مشارکت ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مدت شش ماه تعریف و اجرا شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: چنانچه تکمیل پروژه نیمه‌تمام بلوار ابوترابی انجام شود، در کنار آن طرح فرهنگی طراوت مسجد با مشارکت بیش از ۶۰۰۰ نفر از نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ سال یزدی صورت گرفت و اقدامات عمرانی و فرهنگی نظیر به نظیر انجام شد.

نیکونژاد گفت: تا پیش از این سابقه نداشته است که پروژه‌های فرهنگی هم تراز با پروژه‌های عمرانی تعریف شود، اما اکنون سطح اجرای پروژه‌های فرهنگی متناسب با پروژه‌های عمرانی ارتقا پیدا کرده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا