اخبار استان ها

افزایش ۵ هزار تنی تولیدات باغی در لرستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، محمدحسن کیانی‌فر با تأکید بر توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم بازده در راستای بهره‌وری حداکثری از آب و خاک اظهار کرد: سال گذشته ۶۰۰ هکتار به باغات استان اضافه شد که منجر به افزایش پنج هزار تنی تولیدات محصولات باغی استان می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سیاست‌گذاری وزارت جهاد مبنی بر توسعه باغات در اراضی شیبدار گفت: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده برای بهره‌وری حداکثر از آب‌وخاک یکی از برنامه‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی است.

به گفته وی سال گذشته با توسعه بیش از ۳۲۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده با گونه‌های با نیاز آبی کم و همچنین توسعه بیش از ۳۰۰ هکتار در اراضی زراعی و آبی بیش از ۶۰۰ هکتار به سطح باغات استان اضافه شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: زیتون، پسته، انگور و بادام از گونه‌هایی است که در اراضی شیب‌دار و کم بازده کشت شده است.

کیانی‌فر با بیان اینکه توسعه باغات در همه استان و بر اساس شرایط آب و هوایی انجام شده است، افزود: با اضافه شدن ۶۰۰ هکتار به باغات استان پنج هزار تن به تولیدات باغی استان افزوده می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا