شهر و جامعهعناوین اخبار

امداد رسانی به ۱۳ گرفتار در کوه های استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، داریوش کریمی با بیان این خبر تصریح کرد : با اعلام گزارش گرفتار شدن شش کوهنورد در ارتفاعات شاهان کوه فریدونشهر ، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر با همکاری هیات کوهنوردی این شهرستان وارد عمل شده و پس از دو ساعت عملیات جستجو موفق به نجات افراد گرفتار و انتقال آنان به پایین کوه شدند .
وی افزود : با اعلام گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در منطقه تفریحی آب ملخ شهرستان سمیرم بلافاصله تیم امداد و نجات هلال احمر شهرستان سمیرم به محل حادثه اعزام و پس از تلاش نزدیک به یک شبانه روز موفق به نجات و انتقال افراد گرفتار در منطقه صعب العبور به محل امن شدند .
کریمی در ادامه بیان کرد : با اعلام گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک نفر در ارتفاعات کوه کرخه در روستای خفر شهرستان نطنز ، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان این شهرستان به محل اعزام و پس از عملیات جستجو و نجات ، فرد مذکور به پایین کوه منتقل شد .
وی خاطرنشان ساخت : در حادثه دیگری نیز در ۷۲ ساعت گذشته ، پس از اعلام مفقود شدن و گرفتاری یک نفر در ارتفاعات نول دنا واقع در شهرستان سمیرم ، بلافاصله تیم امداد کوهستان پایگاه امداد و نجات پادنای این شهرستان به محل حادثه اعزام و پس از چندین ساعت تلاش ، موفق به نجات فرد گرفتار شدند .
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان تاکید کرد : به دلیل افزایش آمار حوادث در مناطق کوهستانی و صعب العبور به گردشگران و کوهنوردانی که قصد رفتن و صعود به این مناطق را دارند توصیه کرد : قبل از عزیمت و صعود ، اطلاعات و اوضاع جغرافیایی و آب و هوای منطقه را کسب کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند .
Attachments area
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا