اخبار استان ها

اموات تهرانی تا پایان سال در آرامستان جدید دفن می‌شوند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، مهدی پیرهادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه روز گذشته شورای شهر، پنج نقطه پیشنهادی شهرداری تهران برای احداث آرامستان‌های جدید مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم و ارائه نظرات تخصصی از سوی چهار کمیسیون شورای شهر (عمران و حمل‌ونقل، سلامت و محیط زیست، خدمات شهری، برنامه و بودجه و شهرسازی)، سه نقطه از پنج نقطه پیشنهادی به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای احداث این آرامستان‌ها، الزاماتی از جمله اخذ مجوزهای زیست‌محیطی، ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی توسط سازمان بهشت زهرا (س) در نظر گرفته شده است.

پیرهادی اضافه کرد: بعضی پیوست‌ها و ارزیابی‌های مرتبط انجام و به شورا ارائه شده بود که مقرر شد موارد تکمیلی و اصلاحی به شورا ارائه شود.

وی با اشاره به حضور جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، در این جلسه تصریح کرد: طبق گفته‌های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، با توجه به تکمیل ظرفیت این آرامستان در شش ماه آینده، احداث آرامستان‌های جدید برای شهر تهران بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شورای شهر تهران برای آماده‌سازی آرامستان‌های جدید، اعتباری به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در نظر گرفته است. همچنین قرار است سازمان بهشت زهرا (س) یک قطعه از زمین‌های مورد نظر را برای دفن آماده کند.

موقعیت جغرافیایی آرامستان‌های جدید

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص موقعیت جغرافیایی سه نقطه تصویب‌شده برای احداث آرامستان‌های جدید گفت: پهنه جنوب در اراضی کلاغائیه به مساحت ۳۰۰ هکتار در حریم منطقه ۲۰ شهرداری ته را، پهنه جنوب شرق در اراضی تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) به مساحت ۲۰۰ هکتار در حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران (تملک اراضی اوقاف) و پهنه جنوب غرب در اراضی واقع در جاده ساوه به مساحت ۲۰۰ هکتار (تملک اراضی موقوفه) است.

پیرهادی ادامه داد: عملیات دیوارکشی و آماده‌سازی یک قطعه از آرامستان‌های جدید تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، تا آن زمان پذیرش و شست‌وشوی اموات همچنان در بهشت زهرا (س) انجام می‌شود، اما در آینده برای هریک از آرامستان‌های جدید نیز غسالخانه‌هایی احداث خواهد شد.

وی گفت: پس از تأیید فرمانداری تهران، مصوبه احداث آرامستان‌های جدید اجرایی خواهد شد و تمام جزئیات مدنظر اعضای شورای شهر تهران در این مصوبه گنجانده شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا