اخبار استان ها

انتقال آب از مناطق صعب‌العبور برای رفع تنش آبی تفرش

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در آئین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهرستان تفرش اظهار کرد: مطالعات طرح آب‌رسانی به شهرستان تفرش که به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی است، در سال ۸۸ آغاز و عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شده است.

وی افزود: این طرح تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در دولت سیزدهم با تخصیص اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان، مسیر اجرا را به سرعت طی کرد و تنش آبی شهر و تفرش و ۴۰ را برطرف کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح ملی آب‌رسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای مسیر از چشمه هفتیان یکی از طرح‌های عمرانی اولویت‌دار استان مرکزی است که در دولت مردمی به ثمر نشست.

مخلص‌الائمه افزود: طول خطوط اصلی طرح آب‌رسانی به شهرستان تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان ۶۵ کیلومتر و طول خطوط فرعی آن ۱۰۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۸ باب مخزن ذخیره به ظرفیت کل ۱۵ هزار و ۹۱۰ مترمکعب از جنس بتن آرمه، هشت ایستگاه پمپاژ شامل چهار ایستگاه خط اصلی و چهار ایستگاه خط فرعی پیش‌بینی شده است.

استاندار مرکزی گفت: برق‌رسانی برای این طرح به طول حدود ۶۵ کیلومتر و از مناطق صعب‌العبور با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

مخلص‌الائمه افزود: تعبیه پست‌های ذخیره و طرح اضطراری برای هر ایستگاه پمپاژ، تنها بخشی از ویژگی‌های این طرح مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح سالیانه ۴.۷ میلیون مترمکعب آب برای شعر تفرش و روستاهای مسیر تأمین می‌شود که با رعایت الگوی مصرف، نگرانی تأمین آب شرب این شهر در افق ۱۴۲۰ را از نظر کمی و کیفی تأمین می‌کند.

استاندار مرکزی افزود: ارزش روز این طرح بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا