اخبار استان ها

‌انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد فارس و سازمان زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرتضی موصلی_ سه شنبه هشتم خرداد _ اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان امضا شد.

وی افزود: موضوع این تفاهم نامه ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه در جهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تصریح کرد: تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزاد شده نیازمند نیز از دیگر موضوع‌های این تفاهم نامه است.

موصلی خاطر نشان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، فصل جدیدی در راستای حمایت از خانواده‌های زندانی نیازمند فراهم خواهد شد. از سوی دیگر بر اساس هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب، مطالبه دولت خدمتگزار سیزدهم و تدابیر دلسوزانه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور داشته‌اند رویکرد و جهت گیری مسیر خدمت در این نهاد مقدس در حوزه توانمند سازی اقتصادی برای خانواده‌های تحت حمایت با تمرکز بر توسعه اشتغال به ویژه کسب و کارهای خرد صورت پذیرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: در کنار توانمند سازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت تلاش شده است به ابعاد دیگر توانمند سازی این خانواده‌ها در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ادامه داد: علاوه بر توانمند سازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امداد امام (ره) با حمایت دولت خدمتگزار و خیرین نیک اندیش استان فارس در سال گذشته در زمینه تأمین مسکن جامعه هدف در جلسه وبیناری با حضور ارزشمند رئیس جمهور شهید، کمیته امداد استان گزارشی را ارائه کرد که بیش از ۲ هزار و هفتاد دستگاه واحد مسکونی در استان فارس به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

موصلی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۷۵ هزار نیکوکار و خیر در مسیر خدمت با مجموعه امداد امام (ره) در استان فارس همراهی می‌کنند که بخشی از این حمایت‌ها از حمایت معنوی یک یتیم تا کسانی که زکات پرداخت می‌کنند، است و حتی نیک اندیشانی که در تأمین هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج در کاهش آلام این قشر از خانواده‌ها مساعدت و کمک می‌کنند، ظرفیت خوبی را در همراهی با نهاد مقدس امداد امام (ره) دارند.

وی در پایان تصریح کرد: در حدود یک هزار و ۹۰۰ خانواده به هر دلیلی سرپرست خانواده‌ها در یکی از زندان‌های استان هستند و کمیته امداد افتخار خدمت به این خانواده‌ها را دارد و تلاش امدادگران نهاد مقدس امداد امام (ره) بر این بوده است که با توجه به شرایط این خانواده‌ها و با در نظر گرفتن ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات این اقشار اقدامات حمایتی خاصی صورت پذیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا