اخبار استان ها

انقلاب اسلامی الگوی الهام‌بخش برای مستضعفان عالم شناخته شده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در آئین گشایش موزه عبرت اراک اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یادآور حماسه بزرگ و تاریخی ملت ایران است که در آن به امام و مقتدای خویش لبیک گفتند و رژیم مستبد پهلوی و آمریکایی را سرنگون کرده و نظام اسلامی را بنا نهادند.

وی افزود: در این حماسه پرشکوه که با رهبری امام خمینی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و از سرچشمه جوشان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (س) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) الگو گرفته شده بود، نظام طاغوتی، مستکبر و وابسته به بیگانگان فرو پاشید و نظامی جدید پدید آمد که در جهان ظلمانی معاصر، بی‌بدیل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امروز، به عنوان الگوی الهام‌بخش برای ملت‌های مستضعف جهان شناخته شده و مستضعفان جهان بر اساس ایده و الگوی انقلاب اسلامی در مقابل مستکبران جهان ایستاده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه باید جنایت‌های ساواک برای جامعه به ویژه جوانان بازگو شود تصریح کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت، فضیلت و اقتدار دادند، بنابراین همگان باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی مردم را از قید و بند اسارت طاغوت، استکبار، استعمار و شکنجه‌های ساواک که توسط عوامل خودفروخته و جنایتکار مدیریت می‌شد، آزاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی امروز به الگویی برای مستضعفان جهان تبدیل شده است تا در مقابل کفر و استکبار مقاومت کند و بایستاند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه ساواک در سال ۱۳۳۵ راه‌اندازی شد، گفت: ساواک از سال ۱۳۵۰ به صورت گسترده مخالفان شاه را دستگیر می‌کرد تا به اطلاعاتی دست یابد و از این طریق سایر مبارزان را شناسایی و دستگیر کند.

وی عنوان کرد: مسئولان و شکنجه‌گران ساواک آموزش دیده اسرائیل و آمریکا بودند و به هیچیک از اصول اخلاقی و انسانی پایبند نبودند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه بسیاری از شهدای انقلاب اسلامی زیر شکنجه این سنگ‌دلان به شهادت رسیدند اضافه کرد: جوانان و نوجوانانی که در برخی موارد فریب رسانه‌های غربی را می‌خورند باید کارنامه ننگین ساواک را مطالعه کنند تا بدانند که ملت ایران از چه جایگاهی به این موقعیت رسیده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های مردم است و امید می‌رود با این مجاهدت‌ها، شجره طیبه و تنومند این انقلاب عزیز هر روز پرثمرتر شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا