اخبار استان ها

اگر دشت شیراز دچار فاجعه فرونشست شد با هیچ هزینه ای قابل جبران نیست

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، مهدی طاهری امروز_ یکشنبه سوم تیر_ در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور با تذکر به شهردار شیراز درباره مصوبه شورا در خصوص پروژه بزرگ باغ دهکده گردشگری قصردشت، اظهار کرد: از مهلت مقرر برای ارائه لایحه شهرداری بسیار گذشته است و متأسفانه برابر گزارش‌های واصله قرارداد فی مابین شهرداری و شرکت مشاور شهر راز که از خانواده شهرداری شیراز است بلاتکلیف مانده و علی رقم برقراری چندین جلسه توجیهی که عمدتاً بدون حضور معاون شهرسازی برگزار شده، اساساً کار طراحی رها مانده است و علی الظاهر معاونت شهرسازی بی توجه به این مصوبه و این طرح عظیم، خود به دنبال اجرای امور و کارهای دیگری در محور شهید رمضانی و باغات آن محدوده است که نمی‌دانیم ارتباط آن با مصوبه شورا چیست.

وی افزود: اگر مدیران شما هر آنچه بر میل خود بدانند آن کنند و قصد دارند تا مصوبات شورا بر طاقچه‌ها به خاک خوردن ادامه داده و خدای ناکرده این راهبرد نانوشته ای در شهرداری در سال پایانی شوراست، صادقانه بفرمائید که یا ما از این شورا رحل اقامت ببندیم و کار را به کاردانان مطلوب به ذائقه بسپاریم و یا چنان انقلابی عمل کنید که اراده تان را بر اجرای مصوبات شهرداری صریحاً ببینیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اینجانب شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر و حضور شبانه‌روزی شما بر روند پروژه‌های بزرگ مقیاس عمرانی هستم. اما همزمان در رصد اجرای همه مصوبات شورا چنین مشاهده نمی‌کنم. لذا مشاوران و عدیده ای شما را یاری می‌دهند که ظاهراً بخش عمده‌ای از آنها هم مصوبات شورا را با بی اعتنایی به کناری وانهاده و شما را تنها متوجه همان چند پروژه معظم شهر قرار داده‌اند و اگر بنا بر سیاهه کردن مصوبات بر زمین مانده شورا باشد، شاید نتیجه رضایت بخشی مشاهده نشود.

طاهری در ادامه در خصوص پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: از ریاست کمیسیون سرمایه‌گذاری تقاضا دارم تا به روند اجرای مصوبات و قراردادهای حوزه سرمایه گذاری نظارتی دقیق را مبذول کند.

طاهری تاکید کرد: در حوزه کاهش ترافیک این کلان شهر مماشات را احساس می‌کنم و قرار است تا کجا این احوال کج دار و مریض را ادامه دهید. لذا بایستی یک برنامه زمان بندی شده انقلابی را به ما و همه مردم بدهید و بر آن اساس بگویید الان ترافیک شیراز این است و در چه بازه زمانی کاهش پیدا می‌کند و به اینجا می رسیم. از سوی دیگر برنامه کنترل ترافیک در محدوده LEZ، از دوچرخه‌های برقی و غیر برقی عمومی، از پارک حاشیه‌ای و تقاطع‌های در حال احداث، از طرح جامع ترافیکی صحبت می‌کنیم که فاقد برنامه اجرایی زمان بندی است تا بتوانیم آن را برای مردم توضیح دهیم تا قانع شوند چه زمانی به اهداف بزرگ طرح جامع ترافیک خواهیم رسید و بتوانیم به شاخصی همچون افزایش حمل و نقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی برسیم و آن را ماه به ماه یا فصل به فصل به عدد بیان کنیم و مردم را در جریان نتایج بگذاریم.

به زیر ساخت شهر شیراز توجه شود

وی با طرح این پرسش از شهردار که آیا پیشرفت پروژه دارالسلام مورد مطلوب شماست، ادامه داد: آیا پیشرفت تهیه طرح جامع سرویس‌های بهداشتی شیراز، طرح انقلابی و بزرگ مناسب سازی معابر شهر برای تردد توان خواهان یا همان طرح شیراز شهر دوستدار توان خواهان که دارای برنامه زمان بندی است مطلوب شماست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: جناب شهردار، تقاضا داریم تیم صالح و صادقی را در کنار خود مأموریت دهید تا مستمرا گزارش‌های واقعی و روزانه از روند اجرای مصوبات شورا را به جنابعالی ارائه کنند. چرا که با همت و عزم جزمی که در شهردار و جهادی شیراز سراغ داریم یقیناً این مشکلات نیز به سرعت قابل مرتفع شدن است.

طاهری در ادامه در خصوص طرح بزرگ و متحول کننده احیای محلات مسجد محور اشاره کرد و افزود: تقاضا دارم برای حرکت دادن آن مانند جلسات شبانه بازدید از صورت شهر برای سیرت آن نیز وقت گذاشته و در شهرداری مناطق حاضر شوید.

وی تاکید کرد: جناب شهردار دستور دهید برابر مصوبه شورا تفاهم نامه‌ها با دستگاه‌های متولی را تنظیم و منعقد کنند. مشاور ذیصلاح و توانمند را مستقر کنند، اسناد مطالعات گذشته را تجمیع کنند و خلاءهای اطلاعاتی لازم در حوزه‌های هیدرولوژی، هیدرولیک، آبخوان و آبخیز دشت شیراز و مهارلو را یکپارچه کنند. شما را به خدا به داد زیر ساخت این شهر برسید که اگر دشت شیراز دچار فاجعه فرونشست شد با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نیست.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: اخیراً اخبار خوبی از کارگروه مطالعات مهندسی تدقیق هفت رشته گسل‌های شیراز به ما واصل شده و آنچه که بحران تصور می‌شد را صرفاً میزانی از درجات مخاطرات دانسته که تماماً با آنچه در آئین نامه‌های مهندسی مندرج است قابل طراحی و ساخت و کنترل است و علاوه بر آن، آنچه که تا کنون نیز زیر نظر شهرداری و توسط مهندسین طراحی و اجرا شده عموماً با گزارش مذکور مغایرتی نداشته که از این حیث بسیاری از نگرانی‌های اجتماعی را برطرف کرده است.

طاهری ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر این گزارش که با همت شورای اسلامی شهر شیراز و پیگیری‌های شهرداری محترم شیراز و اداره محترم کل راه و شهرسازی استان حاصل شده به سمع و نظر کارشناسان و مردم برسد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا