اخبار استان ها

ایجاد ۱۹۰۰ شغل در بخش کشاورزی قزوین

محمدحسین عطایی در گفتگویی در قزوین از ایجاد ۱۹۰۰ شغل در بخش کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تعهد اشتغال بخش کشاورزی استان قزوین در سال جاری ایجاد ۲۶۰۰ شغل است؛ بنابراین تاکنون ۷۳ درصد تحقق اشتغال استان قزوین در این بخش محقق شده است.

وی افزود: از نظر تعداد شغل شهرستان تاکستان با ایجاد ۷۲۲ شغل در بخش کشاورزی بیشترین سهم را در تحقق اشتغال بخش کشاورزی استان قزوین در سال جاری داشته و از نظر درصدی هم شهرستان آوج با تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال بیشترین تحقق تعهد اشتغال در بخش کشاورزی را در بین شهرستان‌های استان قزوین داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین از ایجاد اشتغال برای ۳۷۰ نفر از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود یک‌پنجم اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان قزوین در سال جاری متعلق به این گروه بوده است.

عطایی اضافه کرد: با توجه به اهمیت به‌کارگیری دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با کشاورزی در راستای کارآمدسازی بدنه کارشناسی جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اهتمام جدی برای به‌کارگیری دانش‌آموخته‌های کشاورزی در بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی وجود داشته است.

وی ادامه داد: جذب این فارغ‌التحصیلان علاوه بر حل مشکل بیکاری این قشر به نوسازی و نیرومندسازی بدنه کارشناسی در سازمان کمک شایانی می‌کند و با توجه به به‌روز بودن سطح دانش نیروهای تازه جذب شده می‌توان نسبت به اجرای طرح‌هایی مانند توسعه کشاورزی و کشت دانش‌بنیان امیدوار بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا