اخبار استان ها

بارش‌های رگباری در برخی نقاط خراسان رضوی

محمد غیوری‌خواه در گفتگویی در خراسان رضوی، در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا اواسط هفته جاری پدیده غالب در سطح استان افزایش سرعت وزش باد است؛ لذا در برخی از نقاط در مناطق بادخیز گاهی وزش باد شدید توأم با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی افزود: انتقال ذرات گردوغبار به نواحی دیگر استان ازجمله مناطق مرکزی دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی تأکید کرد: امروز با رشد و افزایش ابر در سطح استان در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌های هزارمسجد و بینالود رگبار باران توأم با رعدوبرق و برای شمال غرب استان ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت، تغییرات دمایی قابل‌ملاحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. در این خصوص، مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی هشدار زرد صادر کرده است.

غیوری‌خواه ادامه داد: طی ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمای مشهد بین ١٩ و ٣٢ درجه بوده است و امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ٣٢ درجه و در سردترین ساعات به ٢١ درجه خواهد رسید. دمای کنونی مشهد ٢٩ درجه است.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با دمای ١۵ درجه و بردسکن با دمای ٣٩ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین وزش باد از بجستان با سرعت ۶١ کیلومتربرساعت گزارش شده است. بیشترین میزان بارش از قوچان با میزان ٣ دهم میلی‌متر ثبت شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا