اخبار استان ها

بارندگی در گیلان از فردا شدت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، محمد دادرس امشب _سه‌شنبه سوم مهر شهریور_ اظهار کرد: امروز لوشان با ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی در ارتفاعات تالش صبح امروز با ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ توده هوای ناپایدار از امشب در منطقه است و مطابق هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده از فردا (چهارشنبه) تا روز پنج شنبه؛ بعضی ساعات بارندگی (برخی مناطق رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، رعد و برق، وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید)، مه آلودگی نقاط مستعد بارش تگرگ و کاهش دما به طور متوسط شش تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان به ویژه در نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از هرگونه تردد و توقف، اسکان و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از طبیعت‌گردی و کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و چرای دام اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی این مدت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آبروها و دهانه‌ی پل‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

دادرس گفت: دریای خزر طی سه روز آینده مواج و طوفانی است و ارتفاع موج تا یک‌ونیم متر می‌رسد و شرایط برای فعالیت‌های دریایی نامناسب خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا