اخبار استان ها

بدون اطلاع قبلی برق هیچ واحد صنعتی و اقتصادی در استان اصفهان قطع نشود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در یکصدوسی‌وهفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص وضعیت ناترازی انرژی برق در استان، اظهار کرد: در شورای انرژی استان مصوب شود که به هیچ وجه و بدون اطلاع قبلی برق هیچ واحد صنعتی و اقتصادی در استان قطع نشود و قطع برق صنایع با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی انجام شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌های لازم در روند مصرف انرژی با شهرک‌های صنعتی استان و در صورت لزوم حتی تا سطح واحدهای صنعتی پیگیری و منعقد شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر ضرورت پیدا کرد که سهم بیشتری از قطعی برق برای ۵۲ واحد بزرگ صنعتی استان که با ظرفیت بیشتر انرژی را مصرف می‌کنند اعمال شود در این خصوص مضایقه نشود.

وی متذکر شد: برای ما نیز خوشایند و مطلوب نیست که برق صنایع استان قطع شود، اما در دوره‌هایی نسبت به تولید انرژی در کشور و به‌ویژه انرژی پاک غفلت شده است.

مرتضوی ادامه داد: از این رو مجموعه تلاش‌های استان در راستای تشویق و هدایت صنایع بزرگ استان در حوزه ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر است تا به سمت رفع ناترازی‌ها قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: از تولید ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی کشور که در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شده، تعهد استان به احداث ۲۲۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر است و البته ۶ هزار مگاوات تفاهم در حوزه انرژی هسته‌ای نیز انجام شده تا تراز انرژی استان مثبت شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر تعهدی در گذشته شده مبنی بر اینکه واحدهایی که در حوزه انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند از پرداخت سهم خود معاف می‌شوند؛ الزام بر اجرای این تعهدات ضروری است.

مرتضوی گفت: در خصوص ماده ۲۵ قانون بهبود کسب‌وکار با سطح ملی تبادل نظر و زمینه اجرای این ماده قانونی در استان فراهم شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا