اخبار استان ها

برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در نشست هماهنگی اجرای طرح «نور» ضمن تبریک حماسه موشکی سپاه پاسداران به مواضع نظامی و جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: این پیروزی مربوط به جبهه مقاومت و ملت ایران نیست، بلکه همه ملت‌های آزاده و مسلمان دنیا در کشورهای مختلف که به میدان آمده و نسبت به جنایت‌های اسرائیل غاصب اعتراض کردند، است.

وی افزود: کشور ما حدود دو هفته قبل از حمله اعلام کرد و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و طرفداران آنها همه قدرت، علم، تدبیر و نیروی خود را به میدان آوردند ولی شکست سختی متحمل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات «وعده صادق» تأثیر به‌سزایی در معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موارد در دنیا خواهد داشت.

وی بسیاری از مسائل اخلاقی و ولنگاری موجود در جامعه را مربوط به طراحی‌هایی که از طرف کشورهای محور شرارت هستند دانست و تصریح کرد: با نابودی رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان آنها این ولنگاری‌ها و مسائل اخلاقی در جامعه و دنیا ریشه‌کن خواهد شد.

حسینی حجاب و عفاف را قانون خدا و دین مبین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر مسئله حجاب در جامعه تأکید بسیاری دارند.

وی افزود: اکثریت مردم حجاب را پذیرفتند و غالب دختران و بانوان ما حجاب را رعایت می‌کنند ولی تعداد معدودی که اهل رعایت این مسائل نیستند باید برخورد لازم صورت گیرد، هرچند که کار فرهنگی و تبلیغی نیز باید در دستور کار باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، خواستار تذکر به افرادی شد که حجاب را رعایت نمی‌کنند و گفت: بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی در گذشته به این مرحله رسیدیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها قانون خاص خود را دارند و می‌توانند در این زمینه کنترل لازم را داشته باشند، تصریح کرد: دانشجویان و افراد مراکز علمی باید شأنیت دانشگاه و مراکز را حفظ کنند.

آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه کف خیابان با دانشگاه و مراکز اداری و بازار متفاوت است، خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی و آموزشی باید پوشش (وضعیت حجاب و عفاف) آنها متفاوت‌تر از سایر افراد باشد، زیرا از آنها انتظار بیشتری مدنظر است.

وی خواستار رصد و تذکر لازم به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان شد که در زمینه حجاب کوتاهی می‌کنند و گفت: در زمینه رعایت عفاف و حجاب در کافه‌ها باید اقدامات لازم انجام شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا