اخبار استان ها

بررسی اقدامات ریشه‌ای برای مهار تورم یک گام حیاتی است

محمد نادری در گفتگویی با بیان اینکه آغاز سال جدید، فرصتی برای بازبینی و بررسی عملکردها است، اظهار کرد: در سال نو، باید به دنبال پیشرفت شخصی و اجتماعی خود با ارزش‌های اخلاقی و فلسفی باشیم. باید به نقاط ضعف و قوت خود توجه کنیم و با بهره‌گیری از تجارب گذشته، برای تحقق اهداف بیشتر تلاش کنیم و خدمت به انسانیت را با ارزش‌ها و ایده‌های مطلوب پیش بگیریم.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر “مهار تورم، رشد تولید” افزود: ساختار بودجه اعم از کسری بودجه، کسری عملیاتی و روش‌های تأمین مالی نیروی محرکه افزایش مداوم نقدینگی در سال‌های گذشته است، بنابراین کنترل‌پذیری نقدینگی و مهار تورم نیازمند تغییر استراتژی‌های مالی و پولی است و بر این اساس رویه‌های تصمیم‌گیری و تعاملات بین دولت، مجلس، بانک مرکزی نیازمند تحولات جدی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لردگان ادامه داد: پیرامون مسئله تأثیر بودجه بر تورم، باید توسط متولیان امر به صورت ریشه‌ای تحقیقات انجام شود، سال گذشته شاهد تورم بسیار زیادی بودیم که نگران‌کننده است و برای اقشار بسیاری به‌ویژه افراد کم درآمد بسیار سنگین است، زیرا هر چقدر درآمدها افزایش یابد، از پس تورم بر نخواهد آمد.

وی گفت: در حال حاضر مهار تورم مهمترین موضوع برای ایران است تا به دنبال آن بازار رونق گیرد و تولید کننده و مصرف کننده از تولید و خرید خود احساس امنیت داشته باشند.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند که تولید در بعضی از واحدهای صنعتی را متوقف یا تعطیل کردند، افزود: طی سال‌های گذشته، دولت‌ها با اعمال سیاست‌های حمایتی پولی و تعرفه‌ای سعی کردند از تولید داخلی حمایت کنند اما با وجود صرف منابع و هزینه‌های زیاد، این چالش‌ها در بنگاه‌های اقتصادی از بین نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: راهبردهای فعلی مانند اعطای تسهیلات ارزان بانکی، اعمال تعرفه زیاد بر کالاهای وارداتی و اعطای یارانه انرژی ارزان، ناکارآمد است و به جای آن دولت باید از راهبردهای کارآمدی مانند ثبات اقتصاد کلان، حمایت از پژوهش و بهبود فضای کسب‌وکار بهره بگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لردگان گفت: وقتی ریشه امر در سطح کلان به درستی مورد بررسی قرار گیرد و تمام متولیان با راهکاری که توسط افراد توانمند، کاردان و متخصص ارائه می‌شود، همراه شوند، در شهرهای کوچک کشور و شهر لردگان نیز خود به خود امور برای تحقق این مهم میسر خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا