اخبار استان ها

برنامه‌های تربیتی باید ناظر بر نیازهای روز طراحی شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در نشست با کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان سمنان اظهار کرد: هر وقت جلسات و فعالیت‌ها با رویکرد عملیاتی دنبال می‌شود، نتیجه مطلوب به‌دست می‌آید، اما هر جا آمارسازی و امور تشریفاتی مدنظر قرار بگیرد از دستیابی به نتیجه فاصله خواهیم گرفت.

وی خواستار آسیب‌شناسی فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی شد و افزود: برنامه‌های تربیتی باید جامع‌الاطراف و با درنظر گرفتن نیازهای روز به‌ویژه رفع شبهات و سوالات طراحی و اجرا شوند.

امام جمعه سمنان، تبیین مبانی اسلامی و حکومتی مانند نظریه ولایت فقیه را راهگشای امور تربیتی و تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: اصل نخست در امور تربیتی، برقراری ارتباط با متربیان و دانش‌آموزان است، زیرا اگر ارتباط صمیمانه‌ای میان مربیان و متربیان برقرار نشود سایر برنامه‌ها محقق نخواهد شد.

مطیعی با بیان اینکه بهترین روش برای انتقال مفاهیم اخلاقی، شیوه عملی و عینیت یافتن آن در رفتار مربیان است، تصریح کرد: اگر الگوهای رفتاری را به جوانان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند معرفی کنیم، دستیابی به اهداف تربیتی تسهیل خواهد شد.

وی زمینه‌سازی برای اثرگذاری کلام را یکی از مبانی اصلی امور تربیتی عنوان کرد و گفت: دغدغه‌مندی مبلغان و مربیان، بسیاری از موانع و چالش‌های امر تربیتی را کاهش می‌دهد، هرچند این مهم نافی وظیفه مسئولان برای درنظر گرفتن امکانات مورد نیاز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حضور مبلغان در جمع دانش‌آموزان را فرصتی برای کسب مهارت‌های تبلیغی برشمرد و اظهار کرد: رسیدگی ویژه به مسائل تربیتی مناطق جنوبی شهر نباید باعث غفلت از سایر نقاط آن شود، زیرا مسائل هر منطقه اقتضائات و مختصات ویژه خود را دارد.

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از حوزه‌های علمیه، افزود: مشاهده مباحثه‌های علمی رایج در حوزه‌های علمیه یا سایر برنامه‌ها، می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی دانش‌آموزان با حوزه‌های علمیه و رفع سوالات و ابهامات آنان شود.

مطیعی با تاکید بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت به موازات اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: اطلاع دانش‌آموزان از دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور به‌ویژه در بخش هوش مصنوعی، امیدبخش و افتخارآفرین است و با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی در پایان نیازسنجی محیط‌های دانش‌آموزی را وظیفه مشترک مسئولان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مسائل سیاسی و اجتماعی روز کشور باید با هم‌فکری و تضارب آرا، شناسایی و برای تبیین آنها در بین دانش‌آموزان اقدام شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا