اخبار روزاخبار استان هااصفهان

برپایی چهارمین نشست «نگاهی بر لهجه‌ها و گویش‌های اصفهان»

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری چهارمین نشست «نگاهی بر لهجه ها و گویش‌های اصفهان» در روز ۱۴ دی ماه در این مرکز خبر داد.

به گزارش سرمایه گستران وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد عیدی با اعلام این خبر گفت: مجموعه نشست‌های نگاهی بر لهجه‌ها و گویش های اصفهان با هدف بررسی دقیق و عمیق ساختار این لهجه‌ها و گویش‌ها درحال برگزاری است.

او افزود: در این سلسله نشست‌ها به طور اجمالی به برخی از ویژگی‌های باستانی لهجه اصفهانی و گویش‌های آن اشاره می‌شود و پیشوندها، پسوندها و افعالی که با واژگان زبان های ایران باستان هم‌پوشانی دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با بیان اینکه چهارمین نشست از این مجموعه نشست‌ها روز ۱۴ دی ماه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برگزار می‌شود، اظهار کرد: منصور قاسمی مدرس تاریخ و اصفهان‌شناس سخنرانی این نشست را برعهده دارد.

او خاطرنشان کرد: برپایی یادبودی برای زنده یاد «جمشید مظاهری» ادیب، اصفهان پژوه، نسخه شناس و عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان از دیگر بخش های این برنامه است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا