اخبار استان ها

برکت وجود امام‌خمینی(ره) اختلافات را به وحدت تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _دوشنبه چهاردهم خرداد_ در جمع پرسنل مؤسسه تحقیقاتی صنایع دفاعی و مجموعه میرعمادی اظهار کرد: در ایام طاغوت می‌خواستند قانون کاپیتولاسیون را در کنار بسیاری از رفتارهای تبعیض نژادی و غیرانسانی به مردم ما تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) این اهانت را نپذیرفتند و در کنار مسائل دیگری که وجود داشت، همه این‌ها موجب شد قیام ۱۵ خرداد پیش آمد، افزود: آن مقاومت‌هایی که در زندان‌های طاغوت و زندان‌های رژیم بعث از رزمندگان خود دیدیم، همه حاکی از این بود که یاران امام (ره) همان آدم‌های شکست‌ناپذیر هستند،

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: جامعه ما پیش از انقلاب و اوایل انقلاب، گرفتار اختلافات وحشتناکی بود که به برکت وجود امام (ره) همه اختلافات تبدیل به انسجام و وحدت شد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: پیش از امام (ره) چنین وحدتی نداشتیم، انواع و اقسام اختلافات قومی، مذهبی، سلیقه‌ای و جغرافیایی در میان مردم وجود داشت، امام (ره) آمدند و کاری کردند که به مرور زمان انسجام ملی ریشه‌دار شده و هر روز مستحکم‌تر شد.

وی تصریح کرد: شاهد بودیم پس از انقلاب دفاع مقدس رخ داد که ملت ما همین را هم با سربلندی پشت‌سر گذاشتند و رزمندگان ما خستگی نمی‌شناختند، در دفاع مقدس و دفاع از حرم کسی ندیده بود ترس رزمندگان ما را زمین‌گیر کند. دیدیم که وقتی خرمشهر آزاد شد امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی ما با توکل به خدا آزادی خرمشهر را شاهد بودیم.

امام جمعه شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیث امام صادق (ع) مبنی بر اینکه علم از کوفه و نجف در زمین فرو می‌رود، گفت: شاید معنای این حدیث این باشد که علما از دنیا می‌روند یا فردی مانند صدام می‌آید که علما را قتل عام می‌کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: در این رابطه هم شاهد بودیم بزرگان و علمایی مانند شهید صدر، خواهر ایشان بنت‌الهدی، فرزندان آیت‌الله سید محسن حکیم مانند شهید محمدباقر حکیم در نجف به شهادت رسیدند. امام صادق (ع) در ادامه فرمودند این علم که در نجف ناپدید می‌شود، از شهری سر در می‌آورد که به آن قم می‌گویند، علوم اهل بیت (ع) از قم به سراسر دنیا انتشار پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این حدیث واقعاً شگفت‌آور است، قبل از اینترنت و ابزارهای رسانه‌ای که امروزه می‌بینیم، چطور می‌شد تصور کرد که علوم اهل بیت (ع) به همه جای دنیا برود؟ دیدیم طلبه‌ای به قم آمد و تبدیل به شخصیت برجسته‌ای به نام شیخ ابراهیم زکزاکی شد و آفریقا را متحول کرد و در دنیا هم اثرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه چقدر از این طلبه‌ها اعم از خانم و آقا از کشورهای خودشان به قم آمده‌اند، علوم حوزوی را آموخته و به کشور خود بازگشته‌اند، گفت: چقدر طلبه‌های ایرانی هستند که زبان‌های مختلف را فرا گرفته‌اند و به کشورهای مختلف دنیا برای تبلیغ رفته‌اند، این همان انتشار علم است.

عابدینی تأکید کرد: امام صادق (ع) فرمود علم از قم به همه بلاد عالم انتشار پیدا می‌کند، به گونه‌ای می‌شود که یک مستضعف فکری هم در عالم پیدا نمی‌شود که بگوید ما متوجه نشدیم دین، تشیّع و مکتب اهل بیت (ع) چیست، حتی دست زنان خانه‌دار هم به دین می‌رسد.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمودند این اتفاق در نزدیکی‌های ظهور قائم ما اتفاق می‌افتد، این حدیثی است که خیلی به آدم دلگرمی می‌دهد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا