اخبار استان ها

برگزاری جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک در کاشان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، محمدعلی فرجی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک کاشان، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مؤسسه فرهنگی و هنری گذر و خانه نقلی در مدارس، کافه‌ها، بناهای تاریخی و کوشک کمال‌الملک در منطقه‌ی فرهنگی کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از دوازدهم تا پانزدهم آبان اجرا می‌شود، افزود: مراسم رونمایی پوستر این جشنواره امروز سه‌شنبه یکم آبان در تالار گنجینه‌ی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره را شناساندن و معرفی ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تاریخی کاشان دانست و تصریح کرد: بر این مبنا طی دیداری که به همراه نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، دبیر و رئیس جشنواره با دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی داشتیم، رایزنی‌های لازم برای حضور سفرای کشورهای خارجی به خصوص کشورهای فارسی زبان شده است.

فرجی با اشاره به دیدار انجام شده با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: اقدامات لازم در راستای ثبت این جشنواره در تقویم وزارت ارشاد انجام شده است و امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برای جشنواره امسال ۹۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: امسال جشنواره در چهار بخش رویش مخصوص کودکان و نوجوانان، بخش استاد داوود فتحعلی بیگی مخصوص بزرگسالان، بخش قصه گویی و بخش جنبی برگزار می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا