اخبار استان ها

برگزاری ۱۹۷ رزمایش و همایش در هفته پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، محمدسبحان حسنی امروز _ دوشنبه نهم مهر_ در نشست رؤسای کارگروه‌های پدافند غیرعامل ضمن تسلیت به جبهه مقاومت و جهان اسلام در پی وقوع حادثه دردناک شهادت سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: راه این شهدای ادامه خواهد یافت و با وجود اینکه نبرد حق علیه و باطل همیشه وجود داشته است، در نهایت حق پیروز و باطل شکست خواهد خورد.

وی افزود: با ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، جهان پُر از عدل خواهد شد و ظلم پایدار نخواهد بود.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر رعایت همه الزامات پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: در گذشته پروژه نفوذ و تخلیه اطلاعاتی به ویژه تخلیه اطلاعات محرمانه از طریق افراد صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر شاهد هستیم پروژه نفوذ و دریافت اطلاعات محرمانه از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله تلفن همراه صورت می‌گیرد.

حسنی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به زیرساخت‌ها، خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت پدافند غیرعامل بیش از گذشته است و ضرورت دارد به الزامات پدافند بیشتر توجه کرده و در این راستا هوشمندانه عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ، جنگ هوشمندی است، هر مجموعه‌ای هوشمندتر بوده و بیش از سایر مجموعه‌ها زیرساخت‌ها را ارتقا داده باشد در مواجه با تهدیدات و حمله‌های مختلف و جنگ‌های ترکیبی، کم‌ترین صدمه را خواهد دید.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: امروزه جنگ از طریق حملات سایبری، نفوذ و هک صورت می‌گیرد و در بعد دوم تهدیدات فیزیکی است که برای کاهش این دو نوع تهدیدات، باید زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و به موازات ارتقا زیرساخت‌ها، در فاز دوم باید سناریوی جایگزین داشته باشیم؛ بنابراین بسیار ضرورت دارد در حوزه پروژه‌های نامرئی و فناوری بیش از گذشته هوشیار بود.

حسنی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در بستر اینترنت در حال استفاده هستند بنابراین باید نظارت و گزارش روزانه در جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و تهدیدات از سوی مدیران دریافت، بررسی و بازبینی شود.

وی افزود: با توجه به جنگ تکنولوژی، نفوذ همیشه در بستر انسانی نیست امروز شاهد هستیم که بیشتر نفوذها و هک‌ها و در نهایت تخریب زیرساخت‌ها از بستر تکنولوژی‌های پیشرفته صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اضافه کرد: در حوزه زیرساخت‌های مخابرات، سوخت و برق اگر آسیبی رخ دهد باید مشخص کنیم چه جایگزینی داریم و باید چه سناریویی در این راستا طراحی کنیم.

حسنی با اشاره تدوین سند جامع پدافند غیرعامل گفت: خیلی ملاحظات و هشدارها در سند جامع پدافند غیرعامل دیده شده است که باید مورد توجه و بازبینی مدیران قرار گیرد.

به گزارش سرمایه گستران، در هفته پدافند شش رزمایش تخصصی و ترکیبی برای اولین بار در کشور و زنگ پدافند غیرعامل در ۱۳۶۰ نقطه استان نواخته می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا