اخبار استان ها

بزرگترین زاد و توشه انسان برای آخرت تقوا است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم خرداد_ در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند اظهار کرد: بزرگترین زاد و توشه تقوی است و انسان مسلمان همه کارهایش بر اساس فضائل است.

وی با بیان این که عید سعید قربان، عید عبودیت خدا است، افزود: هر چیزی در دنیا آفت یعنی دشمنی دارد و دشمن‌شناسی شرط اول انجام هر کاری است و هر چه انسان را در رسیدن به کمال کمک کند، دوست ما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تولی و تبری جزو دین است و تولی یعنی عشق به خدا و تبری یعنی بیزاری جستن از دشمن خدا است و تولی و تبری اصل دین هستند.

وی گفت: واقعیت دین در امامت و ولایت معنی می‌شود و پیامبران شایسته رهبری دین را برعهده دارند و بعد از آن‌ها اوصیا رهبری دین را بر عهده دارند، بعد از اوصیا هم رهبری دین بر عهده شبیه‌ترین افراد به آن‌ها است.

عبادی متذکر شد: با انحراف در دین، امور به دشمنان درجه یک دین سپرده شده است که جامعه را دعوت به آتش می‌کنند و خداوند می‌فرماید که ستمگران نمی‌توانند هدایت افراد جامعه بر عهده گیرند.

وی گفت: ظلم‌هایی که امروز در جهان انجام می‌شود به پشتوانه بشر است که خودشان برای تغییر آن باید مانند مردم ایران اقدام کنند تا در آستانه بیداری جهان، زمینه برای ظهور ولی عصر (ع) با مبارزه با ظلم و ستم فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تأخیر در ظهور حضرت حجت (عج) با عملکرد امت پیوند دارد که باید خود را برای آن آماده کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا