اخبار استان ها

بلاتکلیفی ۴ ساله جاده قره پیری در صدرا

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری صدرا شیراز، روح‌الله شجاعیان از چهار سال تلاش بی‌نتیجه برای حل مشکل سه کیلومتر پایانی جاده قره پیری در محدوده شهرداری شیراز خبر داد و از نبود دستیابی به نتیجه قطعی ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: بزرگراه دکتر حسابی در غرب شیراز، تنها مسیر خروجی شهروندان به سمت سپیدان و آزادراه شیراز-اصفهان است، تکمیل سه کیلومتر باقیمانده این بزرگراه، به طور قابل توجهی از حجم ترافیک این منطقه خواهد کاست.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه مسیر قره پیری جز اولویت‌های شهرداری شیراز نیست، گفت: به سرانجام رسیدن این پروژه می‌تواند مشکل حداقل ۲۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، بیماران بیمارستان‌های سوختگی، اعصاب و روان و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی را که در آینده افتتاح می‌شود، حل کند.

شجاعیان ادامه داد: مراجعات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به سایت دانشگاه علوم پزشکی که در صدرا مستقر است و جمعیت بالایی را به خودش اختصاص می‌دهد، همگی از این مسیر انجام می‌شود و تکمیل آن ارائه خدمات را بهتر می‌کند.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم پروژه قره‌پیری تسریع شده و در اولویت‌های شهرداری شیراز قرار گیرد، گفت: این بزرگراه در مسیر بیش از هفت کیلومتری شهر صدرا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی قسمت‌ها آماده آسفالت است.

شجاعیان تاکید کرد: صدرا بار جمعیت شیراز را به دوش می‌کشد و توقع داریم مسئولان شهری شیراز هم با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه مسیر قره‌پیری برای شهروندان هم شیراز نیز حائز اهمیت است گفت: این بزرگراه می‌تواند مسیر مستقیم و بسیار خوبی برای اتصال مترو صدرا به شیراز و به ایستگاه صنایع باشد. ایستگاه روی سطح اجرا می‌شود و نیاز به تملک خاصی نخواهد داشت.

وی افزود: دو خط ال آر تی نیز در این مسیر پیش‌بینی شده که فاصله زمانی را بسیار کوتاه می‌کند. ترافیک، تصادفات، مصرف سوخت و فاصله زمانی را بسیار کاهش خواهد داد.

شجاعیان با رد دیدگاهی که می‌گوید ما نمی‌توانیم پول شهروندان شیراز را در صدرا هزینه کنیم، تصریح کرد: صدرا سرریز جمعیت شیراز است. از ۲۳ هزار واحد مسکن اقدام ملی که در صدرا در حال ساخت است، بررسی کنید چند نفر ساکن صدرا هستند و چند نفر از شهروندان شیراز هستند؟

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد: صدرا در حالی بار جمعیتی مساکن مهر و نهضت ملی را به دوش می‌کشد که در فلسفه ایجاد آن، شهری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است. اما وقتی تصمیم گیران الحاق ۳۰۰ هکتار از اراضی غرب و ۵۰۰ هکتار از شرق را به صدرا نهایی کرده‌اند، زیرساخت آن را باید از کجا تأمین شود؟

وی با بیان اینکه صدرا در سالیان گذشته از یک ریال اعتبارات دولتی برخوردار نبوده است، گفت: اصلاً صدرا در کمیته برنامه‌ریزی استان دیده نشده است. جمعیتی که اینجا زندگی می‌کند مگر نباید از بودجه عمومی منتفع بشود؟

شجاعیان با بیان اینکه گفته می‌شود با احداث بزرگراه قره‌پیری ترافیک را به سوی قصرالدشت افزایش پیدا می‌کند، صحیح نیست گفت: شهرداری شیراز در حال احداث تونل ملل است که حجم ترافیکی بسیاری از محور کمربندی اکبرآباد وارد قصرالدشت می‌کند و سبب ایجاد ترافیک می‌شود، احداث این تونل چقدر نسبت به مسیر قره‌پیری اولویت دارد؟

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تاکید کرد: پروژه قره‌پیری بسیار زمان‌بر شده، پس از بارندگی باید مجدد ترمیم شود و در حال مستهلک شدن است. اگر در این چهار سال اخیر سالیانه یک کیلومتر هم تملک می‌شد، ما الان شاهد افتتاح محور قره‌پیری بودیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا