اخبار استان ها

بهبود چشمگیر رتبه کشوری کرمانشاه در کسب‌وکار

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری، نمایندگان بخش خصوصی و مدیران عضو برگزار شد، بهبود فضای کسب و کار استان را یک خبر خوشحال کننده دانست و اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده فضای کسب و کار استان از رتبه‌های بیستم و سیزدهم در ۱۴۰۲ به رتبه هفتم در بهار ۱۴۰۳ رسیده است و با یک همکاری منسجم‌تر این رتبه می‌تواند باز هم بهبود یابد.

وی افزود: در شاخص تورم هم کرمانشاه وضعیت خوبی نداشت ولی با تلاش‌های صورت گرفته از رتبه چهاردهم به رتبه چهارم رسیده‌ایم و شاهد یک بهبود ده پله‌ای بوده‌ایم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین نرخ بیکاری استان در بهار امسال به ۱۲ درصد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه بهبود داشته است.

صحرایی بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر بانک‌های خصوصی در رشد و تعالی استان تاکید و عنوان کرد: در نشست بعدی شورای گفتگو نماینده ناظر بانک مرکزی گزارشی از فعالیت بانک‌های خصوصی در استان ارائه دهند.

وی حساب‌های بعضی مجموعه‌های دولتی به خارج از استان انتقاد و تاکید کرد: انتقال حساب مؤسسات و مجموعه‌های دولتی و مرتبط به خارج از استان ممنوع است و این مجموعه‌ها باید حساب‌های خود را به بانک‌های داخل استان منتقل کنند.

استاندار کرمانشاه از ابعاد گستره تخلفات ساخت‌وساز در شهر کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: طبق آمار موجود در هر منطقه شهرداری به طور متوسط سالانه ۸۰۰ تخلف برای اعمال جریمه به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌شود و به عبارتی در مناطق ۸ گانه شهر کرمانشاه سالانه حدود ۶۵۰۰ تخلف آشکار در حوزه ساختمان صورت می‌گیرد.

صحرایی عنوان کرد: این حجم گسترده از تخلف‌ها در حوزه ساخت ساز، منظر شهری را مخدوش کرده است و در هر جای شهر ساختمان‌های بی قواره و مشکل دار مانند قارچ سر برآورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید قبل از انجام تخلف، از آن جلوگیری کنیم، تصریح کرد: باید بسترهای انجام تخلفات ساختمانی را محدود کنیم نه اینکه اجازه دهیم تخلف اتفاق بیفتد و بعد از فرد متخلف طلب پول کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: این رویه باعث شده این عرف نادرست جا بیفتد که ما تخلف می‌کنیم و پولش را هم پرداخت می‌کنیم؛ این جمله بسیار تلخ است و نباید اجازه دهیم قوانین با پول جابه‌جا شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا