شهر و جامعهعناوین اخبار

بهترین سیاست  واحدهای تولیدی حمله به جای دفاع در برابر هجوم شرکت های خارجی است  

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«پروفسورسید صدرالدین نجاتی گیلانی» در سمینار آموزشی ایجاد محیط فرا رقابتی و اثرات آن در کسب و کار در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان گفت : تفکر راهبردی و نوآوری و همچنین  تفکر برنامه ریزی  هدفمند و رقابتی در اولویت بنگاههای اقتصادی ایران باید قرار گیرد تا بتوانند در صحنه رقابت باقی مانند.

گیلانی آینده سازی از سوی بنگاههای اقتصادی را شامل گرفتن تصمیمات استراتژیک ،تدوین استراتژی های جدید ،بهبود شناخت های کلیدی بنگاه برشمرد و گفت :بنگاه های اقتصادی ایرانی  باید در مدل بنیادی کسب وکار خود بازنگری کنند و دیدگاه سنتی خود را  تغییر دهند.

پروفسور مدیریت استراتژیک از دانشگاه تیساید انگلستان(Teess تصریح کرد:شرکت های ایرانی باید  با نیروی و تفکر جدید خود را بازسازی کنند زیرا شرایط برای فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی با حضور رقبای خارجی متفاوت شده است .

استاد اقتصاد دانشگاه تاکید کرد: چنانچه شرکت های ایرانی طی چهار سال آینده ۶۰ درصد بهره وری را افزایش ندهند تعطیل خواهند شد .

شرکت های خصوصی رفتارشان دولتی شده است

وی از دخالت دولت ها  در شرکت های خصوصی ایرانی  انتقاد کرد و گفت:بر اساس این دخالت ها شرکت های خصوصی رفتارشان  دولتی شده و این در حالیست که شرکت ها بایستی بر اساس بازارهای بین المللی  ساختار چابک و فعال داشته باشند .

وی کپی کاری را یکی از آفت های بزرگ واحدهای تولیدی در ایران برشمرد و گفت:متاسفانه در تولید یک محصول، به میزان مصرف بازارداخل و کشش بازارهای خارجی توجه نمی شود و آنقدر مجوز صادر می شود که واحدهای تولیدی متعددی در بازار فعالیت می کنند

گیلانی تغییر در دیدگاه فعالان اقتصادی به منابع انسانی را امری مهم و ضروری دانست و گفت:مهمترین موضوعی که در ایران به آن توجه نشده توجه به نیروی انسانی است .

مووسس، مدیرعامل و رییس دانشگاه سوهر (Sohar در کشور عمان مدل جدید کسب و کار در پساتحریم را ایجاد شادی و ارزش در نزد مشتری دانست و گفت:طراحی روان شناسی کالا ،انتخاب محصول ،روش تولید و بازرگانی مهمترین نکات مدل جدید کسب کار شرکت های ایرانی در فضای بین المللی و حتی  بازار داخل  ایران است .

دولت ،شرکت های ناتوان را حمایت نکند

وی با اشاره به اینکه به درخت خشکیده نباید آب داد گفت: دولت در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی که نمی توانند بدون تسهیلات در فضای اقتصادی بمانند را باید متوقف کند .

وی تاکید کرد:دولتها طی سالهای گذشته شرکت های ناتوان را بیشتر رشد داده و صنایع را به بانکها وابسته ساخته است و این تهدید برای  اقتصاد کشور است .

گیلانی خواستار متوقف شدن پرداخت  تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی  که  مازاد مصرف بازار تولید می کنند ،شد و گفت:بهتر است در استان اصفهان قانونی تدوین شود که واحدهای تولیدی بر اساس نیاز  داخل و توانایی حضور در بازارهای خارجی تسهیلات دریافت کنند و مازاد بر نیاز داخل مورد حمایت قرار نگیرد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا