اخبار استان ها

بهره‌برداری از راه‌آهن یزد_اقلید با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز_ یکشنبه ششم خرداد_ در سفر کوتاه خود به استان یزد آئین اتمام عملیات تکمیلی و بهره‌برداری نهایی از راه‌آهن یزد_اقلید با اشاره به خاطرات تلخ و ناگوار خود در هفته گذشته و لحظات دشوار ماجرا، اظهار کرد: این حادثه هفته گذشته نشان داد که مسئولان خدمت‌گذار اگر برای خدا کار کنند، مهرشان به دل مردم خواهد رفت، این ایام میزان ناراحتی و محبت مردم را دیدیم که حتی برخی که به ایشان رأی نداده بودند، بسیار ناراحت بودند.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی رئیس جمهور شهید افزود: مدیرانی که در پی کارگشایی از مردم هستند، تعطیلی و غیرتعطیل در دنبال کردن امور مردم نداشتند و ما لطف و ارادت مردم را به ایشان دیدیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید مکرر شهید آیت‌الله رئیسی برای سامان دادن به پروژه‌ها، تصریح کرد: سرپرست ریاست جمهوری نیز ظرف ۴۸ ساعت پس از حادثه در جلسه هیئت دولت بر افتتاح، تکمیل، پیگیری دنبال کردن پروژه‌های مهم تأکید داشت و گفت که پروژه‌های مهم باید بدون توقف پیش برود و تا روزی که فرصت است باید پیگیری شود.

بذرپاش اضافه کرد: از پروژه‌های مهم که چندین‌بار سفارش اتمام آن داده شده بود، تکمیل نواقص پروژه راه‌آهن یزد_اقلید بود که رئیس‌جمهور شهید تأکید فراوانی بر رفع نواقص، تکمیل، آغاز عبور و مرور قطارهای باری و مسافربری در این مسیر داشت تا در مدار خدمت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طول این مسیر ۲۷۰ کیلومتر است و ۲۴۰ کیلومتر آن مربوطه به استان یزد است، ادامه داد: استان یزد بزرگترین بارانداز باری کشور و بزرگترین مقصد باری ایران است که می‌تواند مقصد مهمی برای جابه‌جایی حجم بالایی از کالاها در کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این خط ریلی مسیر مسافت مسافران را از مبدا شیراز به سمت خراسان رضوی سه تا چهار ساعت کاهش خواهد داد.

بذرپاش با اشاره به نقش کریدوری و ترانزیتی این مسیر برای اتصال جنوب کشور و شرق کشور، اظهار کرد: اولین نگاه ما به این خط جابه‌جایی تعداد مسافران و در گام بعدی توسعه پروژه‌های ترانزیتی بوده است.

بهره‌برداری از راه‌آهن یزد_اقلید با حضور وزیر راه و شهرسازی

وی تصریح کرد: همواره اولویت دائم و روزانه رئیس‌جمهور تکمیل و اتمام پروژه‌های ترانزیتی و میزان پیشرفت پروژه‌ها بود و با توجه به سفارشات مقام معظم رهبری توجه خاصی به توسعه مسیرهای مهم ترانزیتی در کشور داشتند و پیگیر بودند تا مسیرها در مدار خدمت به مردم قرار بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۸ درصد ترانزیت کشور در سال قبل خبر داد و گفت: طی دو ماه امسال نیز این رشد اتفاق افتاد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد ترانزیتی و جابه‌جایی کالاهای اساسی را به دست آوردیم، پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ترانزیت کالا حداقل ۲۰ میلیون تن را رد خواهد کرد.

بذرپاش گفت: اولین قطار نیز دو روز دیگر از فارس حرکت خواهد کرد و در ادامه روزانه با یک تردد در این مسیر فعالیت آغاز خواهد شد و در ادامه توسعه خواهد یافت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا