اخبار استان ها

بهره‌برداری از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تا ۳ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ چهارشنبه یازدهم مهر_ در نشست مشترک با مدیران شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر، با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به روح امام خمینی (ره) به‌عنوان پایه‌گذار نظام جمهوری اسلامی، شهید تهرانی‌مقدم به‌عنوان پدر موشکی ایران که وعده صادق ۱ و ۲ مرهون تلاش این شهید و دانشمندان این مرز و بوم است درود می‌فرستیم.

وی افزود: این عملیات باعث اتحاد و غرور ملی شد؛ یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی خوداتکایی و بومی‌سازی صنایع نظامی است.

استاندار ایلام ادامه داد: دست فرماندهان نظامی و سپاهی را به‌عنوان نیرویی واحد و همدل به گرمی می‌فشاریم که با این اقدام جهادی مایه مباهات مردم ایران شدند.

بهرام‌نیا اضافه کرد: عملیات بزرگ وعده صادق ۲، عزت و اقتدار ایران اسلامی را در جهان به منصه ظهور رساند.

وی در ادامه به موضوع پتروشیمی ارغوان‌گستر اشاره کرد و تصریح کرد: مجموعه شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر توسط مهندسین فنی و بومی کشور در مراحل نهایی راه‌اندازی و بهره‌برداری است که باعث غرور ملی و بسترساز تولید، اشتغال و رونق اقتصاد است.

استاندار ایلام اضافه کرد: قدردان کارگران، مهندسین و پیمانکاران این مجموعه هستیم و خوشبختانه بنا به گفته مدیرعامل این مجموعه، تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: تولید گاز در شرکت پالایش گاز ایلام (تنگ بیجار) به ۱۱ میلیون متر مکعب می‌رسد و خوراک پالایشگاه و پتروشیمی ایلام تأمین می‌شود. همچنین خوراک پارک پلی‌پروپیلن با ۹۰ کارخانه پایین‌دست و اشتغال‌زایی حدود ۲۵۰۰ نفر از مجموعه پتروشیمی ارغوان‌گستر تأمین می‌شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر طی ۵ سال حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ظرف ۲ سال ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی دو سال اخیر چهار برابر ۵ سال اخیر ارتقا مالی (ریالی و ارزی) داشته است.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر ارتقا ظرفیت چارت سازمانی شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر، گفت: افزایش نیروی انسانی در این مجموعه با افزایش تعداد شیفت‌های کاری ضرورت دارد و امکان‌پذیر است‌.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری نیروهای موردنیاز با استفاده از روش برگزاری آزمون و با استفاده (اولویت) از نظریه بومی‌گزینی و اینکه هر کسی به این صنعت دارای شعاع و فاصله نزدیک‌تری است باید دارای ضریب بالاتری در آزمون باشند برگزار شود و فاکتورهایی نظیر سواد، تخصص و سابقه نیز لحاظ شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: مجموعه ارغوان‌گستر در راستای تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ایلام توسط واحد پترول (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس) در مراحل نهایی راه‌اندازی است.

بهرام نیا اظهار کرد: این مجموعه اکنون بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات جزئی نیاز دارد که قرار است در آینده نزدیک (سه ماه آینده) راه‌اندازی شود؛ این مجموعه از حیث نصب تجهیزات فیزیکی و ابنیه در بالاترین وضعیت پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: طرح توجیهی این پروژه ۸.۵ همت (۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) است و همه تأمین منابع مالی و نیز هزینه‌ها و گردش مالی شرکت، در بانک‌های استان است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا