اخبار استان ها

بهره‌گیری از ظرفیت ایده‌پردازی نخبگان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از نخبگان استان به منظور هم‌اندیشی در خصوص مسائل و اولویت‌های استان و بررسی دغدغه‌های آن‌ها برگزار شد.

محمدرضا بابایی، استاندار یزد با تأکید بر ضرورت ورود نخبگان و فعالان دانش بنیان به مسئله ناترازی‌های استان، از جمله ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: آلودگی هوا، برهم خوردن نسبت جنسیتی در برخی شهرستان‌ها و افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله پیامدهای این ناترازی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه یزد، در کنار مهاجر پذیری نیروی کارگری، سبب مهاجرت نیروهای نخبه استان شده است، افزود: سالانه شاهد مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دیگر استان‌های کشور برای یافتن شغل مناسب هستیم.

استاندار یزد با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در ایده‌پردازی و همفکری با مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: نخبگان باید ایده‌ها و نظرات خود را به مشاور اقتصاد دانش بنیان استاندار منتقل کنند.

بابایی با بیان اینکه فضاهای صنعتی و اقتصادی استان از حضور طیف‌های مختلف نخبگانی کم بهره است، گفت: بنابراین صنایع استان باید مرتبط با حوزه فعالیت خود از نخبگان به عنوان مشاور استفاده کنند؛ لذا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: بحث تأمین منابع مالی بنیاد نخبگان و نیز دعوت از نخبگان برای حضور در صنایع و کارگروه‌های مختلف استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید به جد دنبال شود.

استاندار یزد در پایان همراهی نخبگان در رفع چالش‌های مختلف استان را راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی خلاءهای استان و ارائه برنامه و ایده به مدیریت ارشد استان در راستای رفع این چالش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا