اخبار استان ها

به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم

محمد وحیدنیا در گفتگویی در قم از طراحی و به‌روزرسانی تحلیل سامانه جامع درآمد خبر داد و اظهار کرد: سامانه درآمد گذشته با توجه به نیازهای جدید، پاسخگوی امور نبود.

وی افزود: به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم پیشنهاد شد تا با طراحی سامانه جامع درآمد و اتصال به مرکز داده شهرسازی، فرایندهای مالی را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه بخش چک‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این سامانه است، خاطرنشان کرد: ثبت چک بخش بسیار مهم و پر چالشی بود که از دی سال ۱۴۰۲ این بخش اجرا شد و بخش‌های دیگر این سامانه همچون بخش بودجه، کمسیون ماده ۷۷، عوارض شغلی و صنفی و سایر بخش‌های برای اجاره در حال راه‌اندازی است.

وحیدنیا مهم‌ترین بخش‌های این سامانه را اصناف، مشاغل و چک دانست و عنوان کرد: در حوزه‌های پسماند نیز اقداماتی انجام شده و سازمان مدیریت پسماند نیز به این سامانه متصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال به سامانه سرای هشت و شهرسازی انجام و تکمیل شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا سه ماه آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این سامانه باشیم و بتوانیم به بخش‌های دیگر شهرداری و دیگر فرایندهای مالی متصل شویم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه دیگر کار به صورت دستی انجام نمی‌شود و همه چیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: بخش دیگر مربوط به شهروندان است، برای مثال در بخش اصناف و مشاغل قبوض صادر می‌شد اما در حال حاضر به صورت الکترونیکی در بازه‌های زمانی خاص به مودیان ارسال می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا