اخبار استان ها

تأمین اعتبار بدهی دهیاری‌های خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، مهیار نور علی امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در نشست با بخشداران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در خصوص مدیریت پسماند در روستاها، دفتر امور پسماند برای رفع چالش روستاها ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشداران می‌توانند تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های خود را دریافت کنند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای رفع مشکل نبود کارشناس حقوقی در دهیاری‌ها هم اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی متذکر شد: هر روستایی مدل آتش‌نشانی خاص خود را دارد و در بعضی از روستاها که پلکانی هستند با بهره‌گیری از پهباد و… موضوع آتش‌نشانی باید مدیریت شود.

نورعلی با بیان این مطلب که از ۴۰ هزار دهیاری کشور ۵ هزار مورد از شهرها بالاتر هستند، گفت: اعتبار پرداخت بدهی دهیاری‌های استان در خصوص آسفالت روستاها تأمین می‌شود.

اجرای ۳۸۶ پروژه عمرانی با ۱۳,۰۸۲ میلیارد تومان اعتبار

حسین هاشمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۸۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳ هزار و ۸۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی با اشاره به ۲۵ سال خشکسالی استان، افزود: ۳۸ دستگاه خودروی حمل زباله سبک به دهیاری‌ها اختصاص یافته و بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف بین دهیاری‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: ۶۳ فقره درخواست تسهیلات به مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی و اجرای طرح‌های درآمدزا مصوب شده است.

وی افزود: از تعداد ۹۶۷ دهیاری استان، تنها ۲۷ دهیاری تمام وقت هستند و ۴۴ دهیاری استان مشمول قانون در آمد پایدار شدند که به ۲۷ دهیاری کد شناسه داده شده است.

هاشمی با بیان اینکه منابع درآمدی در روستاهای خراسان‌جنوبی کم است، گفت: ۲۵ شرکت تعاونی فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹ شرکت عضو اتحادیه تعاونی کشور شدند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های دفتر روستایی برای جذب ۲۱ نفر مجوز داده شده که تا یک ماه آینده آزمون برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲۳ نقطه حادثه‌خیز استان با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه با ایجاد بازارچه‌های دائمی به نقاط سبز تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان دهیاری‌ها و بخشداری‌های خراسان‌جنوبی بدهکاری دارند که برای پرداخت آن‌ها نیاز به تخصیص اعتبار است، ادامه داد: بسیاری از دهیاری‌های استان در خصوص ماشین‌آلات مشکل دارند که باید اقدام لازم در این زمینه با هدف مدیریت بحران انجام شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا