اخبار استان ها

تامین آب آشامیدنی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان شهرستان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عبدالله صفیان امروز _ پنجشنبه هجدهم اسفندماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید به صورت سالیانه نسبت به انتخاب هیئت رئیسه اقدام و تمام اعضا باید به قانون و نتیجه آرا تمکین کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی در پیگیری مشکلات مردمی به خصوص مشکلات اجتماعی کوشا باشند، چراکه بعضی مشکلات مختص شهرستان‌ها بوده و بعضی دیگر استانی است؛ بنابراین اگر بتوان مشکلی را رفع کرد، فواید آن برای کل استان است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکل توزیع آذوقه دام در استان، تصریح کرد: مشکلاتی از این قبیل در بسیاری از موارد بر روح و روان دامداران تأثیر گذاشته است، به نحوی که به تازگی شاهد خودکشی یک دامدار به دلیل تأمین نشدن آذوقه دام خود بوده‌ایم، تنها دارایی و امید یک دامدار همان تعداد محدود رأس دامی است که دارد و امیدواریم با پیگیری از طریق شورای اسلامی استان و تعامل با مسئولان ذی‌ربط نسبت به توزیع آذوقه میان دامداران اقدام شود.

صفیان اضافه کرد: وضعیت کشاورزی و دامداری استان در حال گذر از سنتی به صنعتی است، برخی افراد جامعه بدون دانش وارد بازار کار می‌شوند، در صورتی که دامدار را باید در کشتارگاه مشغول به کار شود تا متناسب با حرفه خود فعالیت کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تأمین به موقع آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهری، روستایی و عشایری از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود، تاکید کرد: برای اینکه بحران آب شرب شهرکرد در سایر شهرستان‌ها از جمله بروجن رخ ندهد، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌ها جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

صفیان با بیان اینکه سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی، برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس و راهکارهای شاد زیستن در شرایط بحرانی برای بانوان استان باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و زندگی عفیفانه، آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری، پیشنهاد می‌شود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا