پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تاکید استاندار اصفهان و وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا بر توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات در حوزه های علمی، فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتررسول زرگرپور در دیدار وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با ایشان اظهارداشت: براساس برنامه ی آمایش سرزمین، اولویت اول استان اصفهان در ۱۰ سال آینده توسعه علم و فناوری و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی است.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف، بدنبال تقویت روابط بین دو کشور هستیم، افزود: بر همین اساس از همکاری مشترک با کشور ایتالیا استقبال می کنیم.
استاندار اصفهان مبادلات فرهنگی را بهترین راه تحکیم روابط و پایه ریزی روابط اقتصادی، سیاسی بین دو طرف دانست.
زرگرپور ضمن بیان این نکته که پس از برجام ، دولت تدبیر و امید آمادگی کامل برای توسعه ی روابط با کشورهای مختلف بویژه ایتالیا را دارد، اظهار داشت: ریاست جمهوری ایران نیز از این مراودات استقبال می کند.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان آماده ی تعمیق مناسبات و مبادلات علمی، فرهنگی، فناوری و همچنین گردشگری و میراثی با کشور ایتالیا است.
والریا فدلی وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا نیز در این دیدار به بازدید خود و هیات همراهش از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد وگفت: کهن شهر اصفهان ظرفیت های عظیم در زمینه های علم و فناوری ، فرهنگ و هنر و ظرافت و زیبایی دارد.
وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا ادامه داد: بازدید از این شهرک، ما را با فعالیت های بسیاری آشنا کرد که می تواند در آن زمینه ها با اصفهان همکاری مشترک داشت.
وی با تاکید بر اینکه همکاری مشترک نباید به سطوح ملی خلاصه شود، افزود: این همکاری ها باید در سطح شهرها و سطوح خُرد نیز گسترش پیداکند.
وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با بیان اینکه اصفهان پتانسیل قوی و فضای گسترده ای برای توسعه جهانگردی دارد، اظهارداشت: این ویژگی ها سعادت و پیشرفت اقتصادی فراوانی برای این استان بهمراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه به مساله توسعه نباید تنها از جنبه فناورانه نگریست، گفت: باید هم راستا با آن در عرصه توسعه فرهنگی نیز فعالیت نمود.
وی اضافه کرد: توسعه و گسترش رابطه در بخش فرهنگ، آموزش و پژوهش، یک پویایی ایجاد می کند که پایه و اساس خلاقیت و نوآوری در همه زمینه ها می شود.
والریا فدلی به اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در نظام آموزشی کشور ایتالیا اشاره کرد و افزود: به وسیله ی این تغییرات آینده روشن و سرشار از آگاهی برای کشورمان رقم می خورد چرا که آگاهی دانش آموزان و دانشجویان، کشور ما را در جهت تحکیم روابط ایتالیا با دنیای خارج یاری می کند.
وی یادآور شد: در برگشت به کشورش با وزیر میراث فرهنگی و شهردار فلورانس(شهر خواهرخوانده اصفهان) جلسه ای برای ایجاد پویایی بیشتر در روابط و تبادلات فرهنگی، توسعه گردشگری و جهانگردی با ایران بویژه اصفهان خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به جمیع این جهات آماده ی توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات در حوزه های علمی، فرهنگی، تاریخی، میراثی و گردشگری با اصفهان می باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا