تجارت الکترونیک سالیانه در حدود ۱۵ درصد افزایش فروش جهانی داشته است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«طوفان شاطرلو»در همایش آموزشی آینده بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک در ایران در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:بازاریابی دیجیتالی در ۲۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشته به ویژه در غرب که در طول ۱۰ سال گذشته با پیشرفت بسیاری همه شرکت های اقتصادی را متوجه خود ساخته است .
وی افزود: بازارهای در حال ظهور مانند آسیا همراه با بازارهای اروپایی در صنایع بسیاری چون تجارت الکترونیک قدم برداشته اند.شاطرپور خاطر نشان کرد:ایران نیز بازار نوظهوری است که در بخش های مختلفی چون نرم افزار ٬ تجارت الکترونیک و صنایع خدماتی انتظارمی رود که رشد سریعی داشته باشد.وی با بررسی روند رشد استراتژی بازاریابی دیجیتالی در ۱۰ سال اخیر در شرکت های اروپایی گفت:یکپارچه سازی تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی یکی از رویکرد مهم این شرکتها شده است .
این کارشناس بازاریابی دیجیتالی، رشد و پیشرفت پلتفرم های ابری بازاریابی و قدرت امروزه آنها را مهم و اثرگذار برشمرد .
«علی نادری»مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این همایش گفت:در فضای رقابتی پس از برجام شرکت های اقتصادی استان اصفهان نسبت به بهره گیری از تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتالی همت بیشتری کنند.
وی تصریح کرد:با حضور شرکت های اروپایی و آسیایی در ایران پس از برداشته شدن تحریم ها بایستی شرکتها با ابزار روز در فضای تجارت بین الملل فعالیت کنند و شیوه های گذشته بازاریابی و تجارت نمی تواند به بقای یک شرکت در این فضای رقابتی کمک کند.نادری خاطر نشان کرد:اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری همایش های آموزشی منظم تلاش می کند که اعضای اتاق با آخرین دستاوردها و تکنولوژی های بازاریابی و تجارت الکترونیک آشنا شوند