اخبار استان ها

تحول در بازارچه‌های میوه‌وتره بار شهر قم/ احداث ۹ بازارچه جدید شهری

محسن صادقی امینی در گفتگویی در قم اظهار کرد: چهار راهبرد کلیدی شامل برند سازی، هوشمندسازی، تنظیم بازار، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی بر اساس مصوبات شورای سازمان در سال گذشته به تصویب رسیده و فعالیت‌های سازمان با تمرکز بر این عناوین دنبال می‌شود.

وی افزود: این راهبردها زیربنای فعالیت‌های سازمان در حوزه‌های مختلف، از جمله ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی است و این اقدامات در قالب بودجه‌ای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قم با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های همشهری به عنوان یکی از گام‌های مهم در حوزه برند سازی خاطرنشان کرد: این بازارچه‌ها به عنوان اولین بازارچه‌های فعال در سطح شهر قم شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ بازارچه در سطح شهر فعالیت می‌کند، افزود: احداث ۹ بازارچه جدید نیز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و برخی از این پروژه‌ها در حال ساخت و برخی دیگر در مراحل راه‌اندازی هستند.

صادقی امینی در خصوص مالکیت این بازارچه‌ها تصریح کرد: بازارچه‌های همشهری به‌عنوان بازارچه‌های مقیاس ناحیه‌ای تحت مالکیت کامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قم قرار دارند.

وی با اشاره به فروشگاه‌های ریحان اضافه کرد: این فروشگاه‌ها ابتدا با مالکیت اشخاص فعالیت می‌کردند، اما با تغییر سیاست‌ها، تصمیم گرفته شد که این فروشگاه‌ها با رویکرد محله‌محوری و تحت مالکیت شهرداری قم در مساحتی بین ۷۵ تا ۱۰۵ مترمربع به فعالیت بپردازند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قم گفت: در حال حاضر ۴ فروشگاه ریحان با مالکیت شهرداری در قم فعال است و برنامه‌هایی برای افزایش این تعداد پیش بینی شده است.

وی افزود: مالکیت شهرداری تأثیر مستقیمی بر نرخ فروش، نحوه برخورد با شهروندان و توسعه و تنوع فعالیت‌ها دارد.

منبع خبر : ایمنا

Show More

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button