اخبار استان ها

تخصیص ۶۰ میلیون مترمکعب آب طالقان به کشت پاییزه در قزوین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، منصور ستوده عصر امروز _‌یک‌شنبه بیست‌ودوم مهر_ در نشست بررسی موضوعات مرتبط با منابع آب منطقه الموت اظهار کرد: ساماندهی و لایروبی رودخانه الموت‌رود به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر با هدف جلوگیری از سیلاب و آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور این شرکت قرار دارد.

وی افزود: عملیات نقشه‌برداری رودخانه الموت‌رود پایان یافته و مطالعات ساماندهی و لایروبی آن در دست انجام است، همچنین اولویت اجرا در ساماندهی با توجه به میزان اعتبارات تخصیص‌یافته برای این طرح مناطق پرخطر با ریسک بالا است.

دبیر شورای حفظ منابع آبی استان قزوین با بیان اینکه ناحیه الموت دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند روند توسعه و اشتغال زایی منطقه را تسریع کند و به همین خاطر رویکرد ما نیز در ارائه طرح ساماندهی رودخانه الموت رود، حفظ منظر شهری و زیست بوم منطقه است.

ستوده با اشاره به اینکه برای حل مشکلات همواره نیازمند گفتمان مشترک هستیم، اضافه کرد: استفاده از نقطه‌نظرات نخبگان و متخصصین منطقه الموت به دلیل اشراف آنها به منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند کمک شایانی را به ما در جهت ارائه طرح‌هایی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه کند.

وی ادامه داد: در همین خصوص ارتباط و تعامل خوبی با نخبگان و سازمان‌های مردم‌نهاد الموت برقرار شده که ادامه این روند می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات بسیار خوبی در ساماندهی منابع آبی منطقه الموت باشد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان قزوین با اشاره به آب انتقالی از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی استان گفت: پس از رایزنی و پیگیری‌های شبانه‌روزی ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال آبی جاری جهت کشت پاییزه و بهاره از سد طالقان برای کشاورزی استان تخصیص پیدا کرد.

ستوده تاکید کرد: به همین منظور جلسه‌ای با حضور نمایندگان حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی، شرکت آب منطقه‌ای تهران و قزوین، سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضا هیئت مدیره، تشکل آب‌بران برگزار شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا