اخبار استان ها

تدارک برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با آتش‌سوزی برای دهیاران فارس

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، سید ابوذر حسینی امروز _دوشنبه، هفتم خرداد_ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز که با حضور دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسان و اجرایی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، محیط زیست، شهرداری، بخشداران و نیروی انتظامی تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به وسعت بسیار زیاد مراتع و جنگل‌ها در منطقه چندین تیم واکنش سریع راه‌اندازی شد.

وی همچنین از تهیه اقلام مورد نیاز در مواقع بحران و استقرار دیده بان‌های فصلی در مناطق حساس خبر داد و افزود: برای حفظ آمادگی نیروها در مواقع بحران مانور آمادگی مقابله با آتش‌سوزی برگزار شده است و دوره‌های آموزشی دهیاران شوراها و نیروهای محلی برای مقابله با آتش سوزی تدارک دیده شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای هلیبورن به موقع نیروهای آتش‌نشانی اورژانس و هلال احمر در منطقه بحران‌زده صورت خواهد پذیرفت.

حسینی در ادامه به نقش مهم صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها همچنین دستگاه‌های تخصصی امدادی از جمله هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در آموزش عمومی و همگانی یکایک شهروندان اشاره و ابراز امیدواری کرد: یک عزم عمومی و همگانی برای برگزاری شرکت در دوره‌های آموزشی دستگاه‌های امدادی به وجود آید.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا