تکنولوژی

تسهیل زندگی مشتریان با رقابت والمارت و آمازون

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از منابع اینترنتی، والمارت و آمازون دو غول خرده‌فروشی آمریکایی هستند که مدام با هم رقابت می‌کنند تا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند و این رقابت آنها باعث شده تا زندگی برای مشتریان‌شان آسان‌تر شود.

هم والمارت و هم آمازون به مشتریان اجازه می‌دهند تا با استفاده از تصاویر و هوش مصنوعی، محصول مورد نظر خود را بیایند. والمارت از هوش مصنوعی «ترندگِتِر»، و آمازون از «استایلِس‌نَپ» استفاده می‌کند. هر دوی این‌ها روند خرید را سریع و آسان می‌کنند.

هم والمارت و هم آمازون خدمات تحویل سریع کالا به در خانه یا هر محل دیگری را ارائه می‌دهند. والمارت که حدود ۵۰۰۰ فروشگاه بزرگ در سراسر آمریکا دارد، تاکنون سریع‌ترین خدمات تحویل را داشته است.

آمازون هم سریع است، ولی بسته به اینکه کالا از کجا می‌آید و آیا در نزدیکترین انبار موجود است، سرعت تحویل آن می‌تواند متغیر باشد. آمازون قصد دارد کالاهای خود را از طریق پهپاد ارائه دهد، و مدام این مورد را آزمایش می‌کند.

والمارت اخیراً ویژگی جدید جالبی به نام «خرید با تکست» راه‌اندازی کرده است. این ویژگی به خریداران اجازه می‌دهد با استفاده از موبایل فهرست خرید خود را به والمارت بفرستند و والمارت اقلام را در سبد خرید قرار می‌دهد، و سفارش را برای تحویل در محل یا فرستادن به خانه خریدار آماده می‌کند.

آمازون نیز چین امکاناتی دارد و با استفاده از سامانه هوش مصنوعی «آلِکسا» به مشتری اجازه می‌دهد تا فهرست خرید خود را تهیه کند. با این حال، آمازون هنوز از طریق تکست خرید را نمی‌پذیرد و همچنین اقلام خریداری‌شده را آماده تحویل یا فرستادن نمی‌کند.

والمارت در آخرین اقدام خود امکان نصب ایستگاه‌های سریع شارژ وسایل نقلیه برقی را فراهم آورده است، چرا که معتقد است این کار سرمایه‌گذاری برای آینده است که عموم وسایل نقلیه برقی می‌شوند.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا