اخبار استان ها

تشکیل ۶۰۰۰ پرونده قضایی در استان قزوین / رفع معضل خرده‌فروشان مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، علی فولیان صبح امروز _شنبه چهاردهم مهر_ در دهمین مرحله از اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر بیدستان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح هر مسجد یک‌حقوقدان مسائل، مشکلات قضائی و حقوقی محلات شناسایی و پیگیری می‌شود و از شکل‌گیری برخی جرایم و تخلفات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

وی افزود: طی شش ماه اول سال ۱۴۰۳ در دستگاه قضائی استان قزوین حدود ۶ هزار پرونده قضائی تشکیل شده که عمده این پرونده‌ها ناشی از عدم مهارت ارتباطی و عدم گفتگوی صحیح بین افراد است. وقوع جرایمی مثل توهین، تهدید، تهمت، ضرب و جرح نزاع ناشی از نبود فرهنگ گفتگوی درست بین افراد است.

شهروندان پاتوق معتادان متجاهر را به پلیس اعلام کنند

معاون اجتماعی دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه در این حوزه پای دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در میان است، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها کوتاهی کرده‌اند و نتوانسته‌اند بحث مهارت کنترل خشم را در مدارس و رسانه‌ها به مردم آموزش بدهند.

فولیان در پاسخ به بعضی مسائل و مشکلات مطرح از سوی مراجعان به مسجد صاحب‌ الزمان بیدستان از قبیل احیای قنات شهر، وجود تبعه افغان، مشکلات زیرساختی مربوط به کوچه‌ها و خیابان‌های و وضعیت روشنایی این شهر، فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ضعف در بهداشت عمومی، ضرورت حضور مستمر نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و مواد فروشان و غیره ضمن پیگیری موارد مذکور دستورات قضائی لازم را صادر و رفع فوری موارد را از سوی مراجع مسئول پیگیر شد.

وی درباره رفع معضل خرده‌فروشان مواد مخدر در این شهر بر اجرای طرح ضربتی دستگیری افراد معتاد در این شهر تصریح کرد و ادامه داد: طرح پاکسازی نقاط آلوده با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری یگان‌های انتظامی باید به مرحله اجرا گذاشته شود و شهروندان باید در صورت اطلاع از محل پاتوق مجرمان و معتادان متجاهر مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

شناسایی دست‌فروشان و وانت‌بارهای متخلف

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با اشاره به به اعتراض شهروندان به اینکه برخی افراد اقدام به اجاره دادن پیاده‌روها و کنار خیابان به وانت‌بارها و دست‌فروشان می‌کنند، گفت: صحت و سقم این موضوع با قید فوریت مورد بررسی قرار گیرد و افراد متخلف شناسایی شوند، چرا که پیاده‌راه و خیابان متعلق به عموم مردم و محل رفت و آمد رهگذران است.

فولیان درباره مشکل اوقافی بودن اراضی این شهر هم عنوان کرد: تا زمانی که سوابق ثبتی نشان از وقفیت دارد؛ اصل وقف را نمی‌توان انکار کرد و هر شهروندی می‌تواند با مراجعه به اداره اوقاف و پرداخت حقوق موقوفه سند مالکیت اعیانی را بگیرد.

وی با اشاره به صدور مجوز تبدیل به احسن اراضی این شهر تأکید کرد: برای حل مشکل مردم بیدستان در حوزه وقف نشست تخصصی در مرکز استان برگزار خواهیم کرد و با همکاری مردم و مسئولان این شهر این معضل چندین ساله حل خواهد شد و تمامی عرصه و اعیانی‌های این شهر دارای سند مالکیت خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا