اخبار استان ها

تصویب ۲۸۴ مصوبه برآیند جلسات کمیسیون ماده ۵ در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، سیدمهدی میری با بیان اینکه این اداره‌کل در حوزه شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر همه امور مربوط به این بخش در استان را بر عهده دارد، اظهار کرد: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۵ کمیسیونی است که بر اساس قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به بررسی و تصویب مسائل مربوط به طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر منطقه می‌پردازد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا همواره تلاش شده است طرح‌ها در کمیسیون ماده ۵ به نحوی تصویب شود که علاوه بر کمک به توسعه شهری و ساخت‌وسازهای زیبا به اصول کیفی در ساخت نیز اهتمام ویژه شود.

میری واگذاری اراضی در محدوده شهرها، بررسی طرح‌های تفصیلی و تفکیکی، تغییر کاربری‌ها، بازنگری طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، بررسی مشوق‌های نوزده‌بندی بافت‌های فرسوده و نابه‌سامان شهری، بررسی بسته‌های سرمایه‌گذاری در شهرها را از مهم‌ترین مصوبات جلسات کمیسیون ماده ۵ در استان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: جایگاه کمیسیون ماده ۵ در استان کاملاً مشخص است، از این رو هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود، تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا