اخبار استان ها

تعیین ۵ نقطه برای عرضه دام زنده در عید قربان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، سید محمد علی کشمیری امروز _ شنبه بیست و ششم خرداد _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج مکان برای عرضه دام زنده جهت قربانی در بجنورد تعبیه شده است.

وی افزود: میدان دام کشتارگاه قدیم، کشتارگاه صنعتی، میدان رسالت، ضلع جنوبی پایانه مسافربری و چهارراه امام علی (ع) – نقاطی است که برای عرضه دام زنده تعیین شده و همکاران شهرداری در اجراییات و حتی پلیس ساختمان نسبت به نظارت و ممانعت از خرید و فروش دام در خارج نقاط تعیین شده اقدام می‌کنند.

شهردار بجنورد تصریح کرد: همچنین خرید و فروش پوست در میدان کارگر و چهارراه خوشی انجام می‌شود و به منظور مدیریت جلوگیری از نشر آلودگی، افراد موظف هستند حتماً پوست خریداری شده را در وانت بار قرار بدهند.

کشمیری گفت: کلیه همکاران سازمان پسماند نیز نسبت به شستشوی معابر با اولویت محلات سنی نشین که بیشترین آمار قربانی دام در عید قربان دارند، اقدام می‌کنند.

وی همچنین به جانمایی مخازن زباله در محلاتی که بیشترین آمار ذبح در سال گذشته را داشتند اشاره کرد و گفت: مخازن به منظور انتقال آسان امحا و احشای دام جانمایی می‌شود و همکاران سازمان پسماند به تخلیه، شستشو و نظافت محوطه پیرامون محل ذبح دام اقدام می‌کنند.

وی در انتها تصریح کرد: تلفن ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی نیز برای تماس شهروندان درجهت اخذ تأیید سلامت دام در طول روز عید قربان فعال است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا