اخبار استان ها

تفاهمنامه خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و «هانگژو» چین امضاء شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، روابط عمومی شهرداری اصفهان، مقدمات عقد خواهر خواندگی بین شهرهای اصفهان و هانگژو پس از تشکیل جلسات مشترک و به پیشنهاد طرف چینی مبنی بر آغاز همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی در قالب دیپلماسی شهری و انعقاد تفاهمنامه همکاری دوجانبه، مورد توافق اولیه قرار گرفته بود.

قاسم‌زاده شهردار اصفهان پس از رایزنی‌های صورت گرفته، متن اولیه تفاهمنامه خواهرخواندگی بین دو شهر را امضاء و آن را در اختیار هیات اعزامی مدیریت شهری اصفهان قرار داد تا آن را به طرف چینی تقدیم کند و به امضای «یائو گائویان» شهردار هانگژو برساند.

تیم اعزامی مدیریتی شهری اصفهان اخیرا به دعوت مقامات شهری چین و برای شرکت در اجلاس شهرداران جهانی و تقدیم تفاهمنامه خواهرخواندگی هانگژو و اصفهان به چین سفر کردند و متن این تفاهمنامه را در اختیار طرف چینی قرار دادند تا پس از امضای طرف مقابل، همکاری‌های دوجانبه به طور رسمی آغاز شود.

این تفاهمنامه به‌منظور افزایش ارتباطات و همکاری در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و توسعه اجتماعی بین شهرهای اصفهان و هانگژو از جمله در زمینه‌های حفاظت از میراث فرهنگی، گردشگری و آموزش و در راستای حفظ منافع دوجانبه منعقد شده است؛ این تفاهمنامه موجب توسعه ارتباطات بین‌المللی و شناخته‌تر شدن برند شهر اصفهان خواهد شد.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا